Két és fél millió autónál is többet értékesített tavaly a BMW, simán teljesítve ezzel az éves tervét. A kedden közölt előzetes adatok szerint a bajorok eladásaiban meghaladta a 15 százalékot az elektromos autók részaránya, ezekből 376 183 fogyott, a bázisidőszakinál 74 százalékkal több.
Érdekesség, hogy az átadások 34 százaléka az október–decemberi időszakban történt. A negyedik negyedévben a csoporthoz tartozó BMW, Mini és Rolls-Royce márkákból 718 778 darabot adtak el, ez 10,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A tavalyi teljes mérleg egyébként 2 555 341 autó volt, 6,5 százalékkal több a 2022-ben értékesítetteknél.
A csoport névadó márkája kiváló évet futott, 2 253 835 darab kék-fehér logós jármű kelt el, ez 7,3 százalékos éves plusznak felel meg.
A BMW márka – saját értékelése szerint – az elektromos átállás élmezőnyébe kívánkozó teljesítményt mutatott fel tavaly, a 330 596 eladott villanyautójuk már profitfronton is érezteti pozitív hatását, erről azonban csak konszern február elején esedékes gyorsjelentéséből tudhatunk meg részleteket.
A villanyautó-kínálatból az iX1 és a i4 luxus sportautó vitte a prímet, míg a belső égésűeknél az X1, a 3-as sorozat és az X3 dominált. Az elektromosok kínálata az idén teljesedik ki, minden kategóriában jelen lesz a BMW, amely tavaly az i5-öst, az iX2-est dobta piacra, hamarosan pedig az 5-ös sorozat akkumulátoros kombiváltozata kerül a kereskedésekbe.
Vitték az izomautókat, mint a cukrot
A BMW feltuningolt darabjait gyártó BMW M leányvállalat több mint fél évszázados fennállásának legjobb teljesítményét nyújtotta tavaly, „műhelyéből” összesen 202 530 izomautó került ki, ez 13,5 százalékos éves pluszt takar.
Mivel a nagy teljesítményű BMW-k tudása általában koránt sincs szinkronban a volánjuk mögé ülők vezetői képességével, ezért ezen M-es járművek forgása gyorsabb, a baleseti statisztikák élén, jobb esetben csak az élmezőnyében stabilizálják a helyüket, úgyhogy a BMW M aligha marad munka nélkül. A legnagyobb darabszámban egyébként érdekes mód egy elektromos autót, a BMW i4 M50-est adták el.
A Mini viszont nem hozta a maximumot tavaly, a 295 474 eladott autójuk csupán 0,9 százalékkal haladta meg az előző évi mennyiséget, viszont az elektromos modelleknél 3,5 százalékkal többet, 45 261 darabot adtak át megrendelőiknek. A villanyautók aránya az értékesítésben 15,3 százalékos volt.
A Mini Cooper SE és a MINI Cooper E alkotta paletta az idén két új taggal bővül: piacra dobják a Mini Countryman SE-t és a Mini Countryman E-t. Nagy durranásnak ígérik a Mini Cooper Aceman is, az ötszemélyes mutatós crossovert csak elektromos változatban gyártják majd.
A BMW csoport koronagyémántja, a Rolls-Royce 6032 darabos eladásával történelmi rekordot állított fel tavaly. A kereslettel nincs semmi gond, sőt a cég Észak-Amerikában, Sanghajban és Szöulban hoz létre képviseletet, hogy a megrendelendő, az angliai Goodwoodban manufakturális körülmények között összeszerelt luxusjárművek minden apró részletét előre meg tudják beszélni a klienseikkel.
Megérkezett az eső elektromos Rolls-Royce is
A Rolls-Royce-nál a testreszabás az új módi, az ügyfelek valamennyi extra kívánságát igyekeznek teljesíteni. A goodwoodi bázist egyébként bővíteni fogja a BMW. A Rolls-Royce is halad a korral, a Spectre nevű full-elektromos kétajtós luxuskupéjának a forgalmazását 2023 végén kezdte meg. A Phantom és a Cullinan platformára épített Spectre gyártókapacitása már 2025-re is le van kötve.
Végül a BMW motor- és robogógyártásáról is érdemes megemlékezni, hiszen itt is történelmi rekordot ért a 209 257 darab értékesített kétkerekű, ami 3,1 százalékos bővülés takar.