Erősen indította az évet a hazai részvénypiac, a BUX szerdán is fölfelé tart, a forgalom ugyan nem jelentős, de van egy kiemelkedő a blue chip papírok közül. A Richter az éllovas, a részvényeivel több mint 4 százalékkal magasabb áron kereskednek a 2023-as évzáróhoz képest. A jegyzés úgy ment át a 9000 forintos lélektani határon, mint kés a vajon.

20220303 Budapest 
Richter Gedeon Nyrt. 
Gyógyszergyár 
külső

Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
20220303 Budapest Richter Gedeon Nyrt. Gyógyszergyár külsőFotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A Richter papírokat az sem fogja vissza, hogy szerdán a forint jelentősen erősödik és ha lendületben marad, az euró-forint árfolyam 380 alá kerülhet. (A Richter exportvállalat, s mint ilyen, számára kedvezőtlen a forint erősödése.)

Egy szerdai hír szerint a Richter vezető terméke – a cariprazine hatóanyagú antipszichotikum, amely Amerikában Vraylar néven ismert – tavaly gyakori, ráadásul top 10-es szereplője volt a tévéreklámoknak. A magyar gyógyszergyártó tengerentúli értékesítésért felelős partnere – AbbVie – tavaly 127 millió dollárt költött a készítményt népszerűsítő televíziós hirdetésekre

Az év első 9 hónapjában a Vraylar-forgalom a kétmilliárd dollárt közelítette, az árbevételre vetített televíziós költések tehát megközelítették az 5 százalékot.

Az Endpoint News beszámolt arról, hogy a Pharma-vállalatok továbbra is hisznek a tévéreklámokban, tavaly az iSpot.tv adatai alapján 4,37 milliárd dollárt hagytak a televíziós társaságoknál, 9 százalékkal többet, mint 2022-ben.

 

A legnagyobb tévés büdzséje a Magyarországon is ismert Dupixentnek (ekcéma és asztma kezelésre is felírható gyógyszer) volt, megközelítve a 300 millió dollárt.

A gyógyszeripari cégek leginkább a hírműsorok – ABC: World News, NBC: Nightly News, Good Morning America – reklámblokkjait részesítették előnyben tavaly. 

A Richter-részvények történelmi maximumára 9450 forint volt, szerda délelőtt 9100 forint felett alakul a jegyzés.