Ebocsátásokra készül és üzletek bezárását tervezi a Macy’s amerikai áruházlánc. A leépítések 2350 pozíciót érintenek, ami a teljes munkaerő-állomány 3,5 százaléka. A vállalat automatizálja ellátási láncának egyes elemeit, míg másokat kiszervez. Javítják a vásárlási élményt, így például növelik a vizuális kivetítők számát az üzletekben, egyúttal frissítik a digitális funkciókat, hogy az online vásárlás zökkenőmentesebb legyen.

Macy's,Herald,Square,Flagship,Department,Store,In,Midtown,Manhattan,With
Fotó: Shutterstock

A leépítések egybeesnek a vezetőváltással. Februárban Tony Spring követi a leköszönő Jeff Gennette vezérigazgatót. A vállalatra az aktivista befektetők részéről is komoly nyomás nehezedik: 5,8 milliárd dolláros kivásárlási ajánlatot tettek az áruházláncra.

Az elmúlt néhány évben elért erős és kézzelfogható fejlődésünk ellenére továbbra is nyomás alatt állunk

– idézi a Wall Street Journal Gennette és Spring közös feljegyzését, amelyből kitűnik, hogy a mostani változások válaszlépésnek tekinthetők. 

A Bloomingdale áruházakat, valamint a Bluemercury szépség- és bőrápoló üzleteket is birtokló cég nem adott nyilvános választ az aktivista befektetőknek. Azt tervezik, hogy a következő hetekben további részletekkel szolgálnak az új stratégiájáról, melyet Tony Spring vezetésével valósítanak meg. 

 

Nem a  Macy’s az egyetlen cég, amely az idei év elején leépítéseket jelentett be.  Olyan vállalatok mögé állt be a sorba, mint a Google, az Amazon és a Citigroup, miközben a közgazdászok egyre inkább úgy érzik, hogy az Egyesült Államok az lehűlésével az úgynevezett puha landolás felé tart, nem pedig felé.

Az Országos Kiskereskedelmi Szövetség adatai szerint 

a fogyasztás továbbra is robusztus. 

A november-decemberi időszakban a kiskereskedelmi értékesítés 3,8 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Bár ez lassabb, mint az elmúlt években, a növekedés hasonló a Covid előtti trendekhez.

Néhány lánc, például a Lululemon és az Abercrombie & Fitch megemelte pénzügyi céljait, mivel az eladások a vártnál erősebbek voltak. Az American Eagle Outfitters szerint a negyedik negyedéves bevétel 8 százalékos növekedést mutatott év per év alapon. A Macy's még nem hozta nyilvánosságra az ünnepi szezon forgalmi adatait.