Az ügyfélszokásokra tekintettel, valamint a biztonságos értékpapírszámla-kezelés érdekében a Magyar Államkincstár január 8-tól megszünteti a TeleKincstár telefonos ügyfélszolgálaton keresztül történő, értékpapírszámlára vonatkozó tranzakciós és adatmódosítási megbízások leadásának lehetőségét. 

Fotó: Róka László / MTI

A fenti szolgáltatások helyett a Magyar Államkincstár továbbfejleszti és több kényelmi funkcióval látja el a WebKincstár és MobilKincstár alkalmazást. Ennek oka, hogy a tranzakciók közel 80 százalékát már ezeken az online felületeken kezdeményezik az ügyfelek, akik az azonnali online számlanyitás bevezetése óta már minden második számlát az interneten nyitottak.

Ezzel egyidejűleg – a visszaélések esélyének csökkentése és az ügyfelek védelme érdekében – a postai levél és e-mail útján történő tranzakciós vagy adatmódosítási megbízások benyújtására nem lesz lehetőség január 8-tól.