Bepállott az Estée Lauder a kínai fogyasztók hangulatától
Közel 6 százalékot esett az amerikai nyitás előtti kereskedésben az Estée Lauder részvénye, miután a szépségipari vállalat a vártnál alacsonyabb értékesítést prognosztizált az idei évre. Amit a kontinentális Kína nyomasztóan gyenge fogyasztói hangulatával magyarázott.

A kozmetikai konglomerátum hétfőn közölte, hogy becslése szerint a bevétel 1-2 százalékkal csökken a pénzügyi évben,
csalódást keltve az eladások növekedését váró elemzők körében.
Az Estée Lauder arra számít, hogy az egész éves nyereség részvényenként 2,75 dollár lesz, ami jóval elmarad a Wall Street konszenzusától.
A kínai presztízsszépségszegmens értékesítésének várható visszaesése okozza a kiábrándító kilátásokat
– mondta Fabrizio Freda vezérigazgató.
Tizenöt év után visszavonul az Estée Lauder főnöke
Freda azt tervezi, hogy jövő nyáron visszavonul. A vezérigazgató 2009 júliusa óta volt a posztján. A vállalat nem nevezte meg utódját, csak annyit közöltek, hogy több belső és külső jelölt is szóba került.
A gyorsjelentésből kitűnik, hogy az árbevétel 7 százalékkal, 3,87 milliárd dollárra nőtt a negyedévben, felülmúlva az elemzői becsléseket. De a vállalat 284 millió dolláros, részvényenként 79 centes veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi 33 millió dolláros veszteséggel. Az egyszeri tételek kiszűrésével a vállalat részvényenként 64 centes korrigált eredményt könyvelhetett, felülmúlva a várakozásokat.
Az értékesítés várhatóan 3-5 százalékkal zsugorodik a folyó negyedévben.
Az elemzők az eladások növekedését prognosztizálták.
Az egész éves nyereség várhatóan 2,52–2,75 dollár lesz részvényenként, ami jóval elmarad a Wall Street részvényenkénti 3,97 dolláros becslésétől.
Már az idei év elején kitűnt, hogy lecsengett a pandémiás pörgés hatása, lezárultak a bosszúvásárlások. Különösen a luxustermékek kevéssé tehetős vevői vettek vissza a lendületből. A cégek kozkázatos stratégiákat űznek, például áremelésekkel próbálják megőrizni az exkluzivitás látszatát.
A szupergazdagok toplistáján az ágazatot egyedül a francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton luxusbirodalom ura, Bernard Arnault képviseli.


