
A Schaefflert is elérte az elbocsátási hullám
Közel 4 százalékkal, 4,56 euróra drágultak pénteken a német Schaeffler – az elmúlt fél évben közel 30 százalékkal leértékelődött – részvényei, bár az emelkedést kiváltó hír valószínűleg ezúttal sem arat osztatlan sikert.

A Schaeffler is leépít, ha nem is annyira, mint a ZF
Létszámleépítést jelentett be ugyanis a főként autóipari beszállítói, de amellett más ipari tevékenységet is folytató, hazánkban is aktív cég, melynek frankfurti tőzsdén jegyzett papírjait most az éppen várható megtakarítások tették vonzóbbá.
A szintén német ZF és a francia Forvia után tehát újabb áldozata van az autóipari beszállítói szektoron végigsöprő elbocsátási hullámnak, noha Klaus Rosenfeld, a Schaeffler vezérigazgatója a Wirtschaftswochénak pénteken elárulta, hogy a Schaeffler leépítése nem lesz öt számjegyű, azaz jóval kisebb mértékű lesz, mint a ZF-é, ahol 14 ezer munkahelyet szüntetnek meg.
Rosenfeld szerint a Schaefflernél a Vitescóval október 1-én megvalósuló fúzió miatt lesz szükség kevesebb munkavállalóra.
Nincs szükségünk két központra. Bizonyos munkakörökre dupla létszámmal rendelkezünk
– mondta Rosenfeld a lapnak.
A vezérigazgató azonban pontos számokat még nem tudott mondani, mert – mint kifejtette –, még nem térképezték fel teljesen az egyesülő vállalat piaci környezetét. Ráadásul a két cég integrálása folyamán később még további felmondásokra is sor kerülhet.
A Schaeffler vezetői korábban jelezték, hogy a Vitescóval való fúzió évente mintegy 600 millió eurós megtakarítást eredményez, amelynek nagy része azonban nem a személyi állomány leépítéséből adódna. A két vállalatnak együttesen mintegy 120 ezer alkalmazottja van.
Rosenfeld dinamikus növekedésre számít az egyesült vállalat elektromos mobilitási üzletágában, és hangsúlyozta, hogy az e-mobilitásra való áttérés továbbra is napirenden van, az autógyártók nem fordulnak el az e-autóktól.
„Nem látom, hogy a partnereink új generációs belsőégésű motorokat fejlesztenének ki”
– fűzte hozzá.
Kínában szorongatják a Schaeffler ipari üzletágát
A topmenedzser ugyanakkor alacsonyabb nyereségre számít a vállalat ipari üzletágában.
„Kínában sokáig a szélturbinák csapágyaival kerestünk sok pénzt, és jóllehet, a verseny egyre keményebbé válik, ez nem jelenti azt, hogy a Schaeffler kivonulna Kínából, ám alacsonyabb árréssel kell beérnie” – mondta a Schaeffler vezérigazgatója.
Hozzátette: a semmiből hirtelen új szereplők léptek színre, amelyek nem tudják ugyan garantálni a mi minőségünket, de termékeiket lényegesen, egyes esetekben több mint 25 százalékkal olcsóbban kínálják.




