A Walmart előrehozta a karácsonyi szezont, és nagyon jól tette
Minden soron verte az elemzői konszenzust a Walmart a harmadik negyedévben. A világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca a várható erős év végi hajrára tekintettel az idén már harmadszor emelte meg az üzleti évére szóló bevételi és profitkilátásokat.

A Walmart valóságos vásárlói rohammal szembesült az utóbbi időszakban, amit egyrészt proaktív és árérzékeny árpolitikájának , az e-kereskedelmi divízió megerősödésének, valamint az infláció lassú csökkenésének köszönhet, melynek révén a fogyasztók vásárlóereje nőtt, és több pénzt tudnak elkölteni a társaság áruházaiban.
Úgy látják, hogy elsősorban a legfelső kategóriában, azaz az évi százezer dollárnál többet keresők körében nőtt meg jelentősen a költési hajlandóság, de az alacsonyabb kereseti kategóriáknál is pozitív elmozdulást érzékelnek.
Már harmadszor srófolják feljebb a célszámaikat
A társaság a jövő januárral végződő üzleti évére a korábbi 3,75–4,75 százalékos konszolidált nettó forgalombővülés helyett már 4,80–5,10 százalékosat vár, egy részvényre eső nyereségét (EPS) pedig a korábbi 2,35–2,43 dolláros előrejelzéssel szemben a 2,42 és 2,47 közötti sávba becsüli.
Doug McMillon, a Walmart vezérigazgatója szerint megfelelő raktárkészlettel várják az ünnepi rohamot, az internetes áruházukból rendelt termékek pedig hamarabb érkeznek ki a vevőikhez. Hasonló jókat ígérnek a többiek is, mint
- az Amazon,
- a Nordstrom,
- a Kroger,
- és a Target,
melyek a Walmarthoz hasonlóan korábban indították a karácsonyi szezont, s gyakorlatilag minden árucsoportban kínálnak akciós termékeket. A Walmart és a Target esetében kiugróan magas a saját márkás termékek száma, ezeket – a jórészt a kategória árban legalacsonyabb termékeit – pedig szinte „zsákolja” a vásárló közönség.

Az október 31-ével zárult harmadik negyedévben a Walmart legalább egy éve is működő amerikai áruházainak összesített forgalma 5,3 százalékkal volt magasabb, szemben az LSEG 3,61 százalékos pluszt jelző konszenzusával.
Minden termékkategóriában volt növekedés, a vásárlók megnyitották a bukszájukat, s mostanság pótolják be a történelmi magasságokba nőtt inflációs időszak miatt elhalasztott vásárlásaikat.
A diétára rákapott amerikaiak hizlalják a Walmart profitját
Érdekesség, hogy jellemzően súlyfelesleggel küzdő amerikaiak a Wegovyhoz, a Mounjaróhoz, az Ozempichez és társaikhoz hasonló fogyasztószerekre rácuppanva kifejezetten keresik a diétás, fitneszélelmiszereket, de hogy ez a kedvező trend meddig tart, arról eltérnek a vélemények.
A Walmart milliárdokat fordít az ellátási lánc automatizálására, hogy frissebb termékeket tároljon, és szűkítse a szállítási időt, mivel a fogyasztók egyre inkább az online vásárlás kényelmét részesítik előnyben.
Ennek érdekében a cég az ünnepi szezon előtt felére csökkentette a Walmart Plus tagság éves díját, így 35 dollár feletti rendelés esetén korlátlan számú ingyenes egynapos kiszállítást kérhetnek – és kapnak – az áruháztól.
Az online forgalom gyarapszik is szépen, a negyedévben 27 százalékos bővülést mértek, szemben az egy évvel korább időszakról kimutatott 21 százalékos plusszal. A harmadik negyedévben a Walmart
- forgalma 5,5 százalékkal, 169,6 milliárd dollárra,
- üzemi profitmarzsa 24-ről 24,2 százalékra,
- üzemi nyeresége 8,2 százalékkal, 6,9 milliárd dollárra,
- egy részvényre eső profitja pedig nyolc és félszeresére, 57 centre nőtt
a kedd kora délután publikált gyorsjelentése szerint. A vállalatcsoport részvényárfolyama idén már 60 százalékot nőtt, ehhez jön majd hozzá az a 4 százalék plusz, amelyet a tőzsdenyitás előtti amerikai kereskedésben elért.


