Nem tudja felpörgetni a gyártást az Airbus
Bár a Boeing nehézségei jól jönnek az Airbus nak, ráadásul az európai repülőgépgyártó pozitív gyorsjelentést tett közzé, mégis esik az árfolyam. Annek ellenére is, hogy az iparágban kulcstételnek számító szabad cash flow 5,3 milliárd euró lett, jóval meghaladva az elemzők 4,5 milliárd eurós várakozását. A részvény csütörtökön 2-3 százalékos mínuszba csúszott.

Nem tudják átcsalogatni a Boeing megrendelőit
Ám a piac nem a szabad cash-flow-ra figyel, hanem a repülőgép-kiszállítások prognózisára. Az idei 820 darabos kereskedelmi szállítás 7 százalékkal elmarad a tavalyi mennyiségtől, s a 824 darabos elemzői konszenzust is alulmúlja.
A The Wall Street Journal szerint,
az Airbus jobb állapotban van, mint amerikai versenytársa, a Boeing,
amely tavaly mindössze 348 kereskedelmi repülőgépet szállított le, s óriási, 11,8 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el.
Az Airbus mégsem tudja elég gyorsan felpörgetni a termelést, hogy érdemben elcsábítsa a Boeing ügyfeleit. Idén arra számít, hogy a hajtóműszállítások ismét lelassítják a repülőgép-szállításokat.
Emellett
a Boeing problémái is átgyűrűznek az Airbushoz,
mivel az amerikai cég a minőség-ellenőrzési hiányosságok kezelése érdekében megvásárolja a törzsbeszállító Spirit AeroSystemst, amely az Airbus számára is gyárt alkatrészeket. Így az európai cég kénytelen volt megvásárolni néhány technológiai csomagot az A350-es és A320-as repülőgépeihez. Arról sem szabad elfeledkezni, hogy a Boeinget tavaly év végén megbénító sztrájkok a Spirit gyártását is megzavarták, ami az Airbust is érintette, ezért a termelés felpörgetéséhez további beruházásokra van szükség.
Alulteljesíti az Euro Stoxx indexet az Airbus
Az ellátási lánc akadozására és a Spirit problémáira az idei második fél évre ígért megoldást az Airbus-menedzsment, ám a piac szkeptikus. Pláne, hogy
a Trump-adminisztráció által kirobbantott vámháború is ok a fejfájásra.
Az Airbus 8600 repülőgépből álló megrendelési állománnyal rendelkezik, s lényegében nincs versenytársa, mégsem elég csábító a befektetőknek. Amíg az Euro Stoxx 50 index idei teljesítménye plusz 11 százalék, addig az Airbus-részvényé mindössze bő 3 százalék.


