A CATL kisegítheti az elektromos autókat gyártó vállalatokat
A Jiangsu Lopal Tech és a Contemporary Amperex Technology (CATL) vállalatok mintegy öt hónapos leállás után újraindítják a kínai lítium-karbonát-finomítójukat. „A Jiangxi tartománybeli Yichunban található lítium-karbonát-finomító várhatóan mintegy 3 500 tonnát fog termelni ebben a hónapban” – közölte a Jiangsu Lopal szóvivője a Bloombergnek. A létesítmény közös vállalkozás a CATL-lel.

A CATL lépése után olcsóbb lehet az elektromos autók gyártása
A Jiangsu Lopal szerint a jichuni finomítót szeptember közepén állították le. A CATL akkor azt mondta, hogy a közeli bánya termelését hozzáigazítja a feldolgozáshoz. A szóban forgó bánya Kína egyik legnagyobb lítiumlelőhelye.
A finomító újraindításával nagyobb volumenben lesz elérhető az elektromos autók és egyéb elektronikai eszközök akkumulátoraihoz elengedhetetlen lítium. Ez azt jelenti, hogy
csökkenésnek indulhat a lítium-karbonát ára, ami 2022 vége óta eddig is közel 90 százalékot zuhant.

A kulcsfontosságú nyersanyag ára azért csökkent az elmúlt években, mert túlkínálat keletkezett belőle, ahogy az elektromos autók iránti kereslet a vártnál kisebb mértékben nőtt. Az árcsökkenés miatt korábban több nyersanyag-feldolgozó csökkentette a kapacitásai vagy elhalasztotta a bővítéseket. Egyes elemzők még mindig üzembezárásokra számítanak.
Mivel a lítium az elektromos autók legdrágább alkatrészének, az akkumulátornak az alapvető eleme, a nyersanyag árának mérséklődése magával hozhatja a villanyautó-gyártók költségének csökkenését. Ez főképpen a kínai autógyártók és az amerikai Tesla malmára hajthatja a vizet, mert a legnagyobb volumenben ezek értékesítenek zöldautókat.


