A gyorsjelentés alsó és felső sorain is felülmúlta az elemzői várakozásokat a Disney negyedik negyedéve, mely a vállalatnál már a következő üzleti év első időszakaként jelenik meg.
A Disney a decemberrel végződő negyedévben 4,8 százalékot javítva az egy évvel korábbi értékhez mérten 24,69 milliárd dolláros árbevételre tett szert, lenyomva ezzel a 24,62 milliárdos elemzői konszenzust, egy részvénye jutó eredménye pedig 1,76 dollár lett, szemben az 1,45-os piaci várakozással. A vállalat ezt az eredményt egy 23 százalékkal 2,64 milliárd dollárra ugró profiton érte el.
A Disney streamingüzletága továbbra is profitábilis tudott maradni annak ellenére is, hogy az előfizetői bázis 1 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi számhoz képest – ez a nemzetközi előfizetőszám 2 százalékos csökkenéséből és az amerikai felhasználószám 1 százalékos növekedéséből adódott össze. A Disney+-nak 124,6 millió feliratkozója volt a negyedév zárásakor, szemben a korábbi 125,3 milliós értékkel.
A vállalat vezetése szerint a befektetőknek érdemes felkészülniük az előfizetőszám visszafogott csökkenésére.
Az előfizetők lemorzsolódását áremelésekkel tudta kompenzálni a cég, az egy ügyfélre jutó bevétel 4 százalékkal, 7,99 dollárra nőtt az időszakban.
A vállalat lakosságiélmény-üzletága, mely a tematikus vidámparkokat és a tengeri hajóutakat is magában foglalja, 3 százalékkal, 9,42 milliárd dollárra tudta növelni árbevételét, ebből a belföldi vidámparki szegmens felelt 6,43 milliárd dollárnyi forgalomért, azaz az egész sor 68 százalékáért. Ebben a szegmensben a Disney az üzemi eredmény 6–8 százalék közti növekedésére számít a futó üzleti évben. A szórakoztatóipari szegmens árbevétele, mely elsősorban a hagyományos tartalomszolgáltatásért felel, 9 százalékkal, 10,87 milliárd dollárra nőtt.
A Disney friss számait a befektetők optimistán fogadták, a részvények 1,6 százalékot emelkedtek a tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben. A vállalat papírjai ezzel már 4 százalékos pluszt tudhatnak maguknak a 2025-ös esztendőben.
A Disney jelentésében kitért arra is, hogy a Venu Sports nevű vegyesvállalatból való visszalépése miatt nagyjából 50 millió dolláros veszteséget kényszerül leírni. A Venu a Disney, a Warner Bros Discovery és a Fox vállalat közös sportstreamingüzlete lett volna, melyen az előfizetők mindhárom cég sportközvetítéseit elérhették volna, ez a projekt azonban mégsem fog megvalósulni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.