Az Estée Lauder amerikai kozmetikai és parfümgyártó tetemes veszteséggel zárta a 2025-ös pénzügyi év második negyedét, miután egy évvel korábban még nyereséges volt.
A társaság a december végével záródott három hónapról 590 millió dollár, részvényenként 1,64 dollár veszteséget jelentett, szemben az előző év azonos időszakában elért 313 millió dollár, részvényenként 87 cent nyereséggel. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség 88 centről 62 centre csökkent.
Az árbevétel 6 százalékkal 4 milliárd dollárra süllyedt.
Az elemzők várakozásának átlagában kisebb, 32 cent egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség és szerényebb, 3,977 milliárd dollár bevétel szerepelt.
A bőrápoló termékek értékesítése 12 százalékkal, 1,921 milliárd dollárra, a dekorkozmetikumoké 1 százalékkal, 1,15 milliárd dollárra, a hajápolási termékeké pedig 8 százalékkal, 159 millió dollárra csökkent, ugyanakkor a parfümöké 1 százalékkal, 744 millió dollárra emelkedett. Az Estée Lauder szerkezetátalakítási intézkedéseket jelentett be, aminek részeként a foglalkoztatottak mintegy 11 százalékát, csaknem 7 ezer embert elbocsát. Ezenfelül átszervez és optimalizál egyes területeket és folyamatokat, valamint bizonyos szolgáltatásokat kiszervez.
A vállalat nehéz időszakot él meg, és ezt a cégvezetés is tudja: a többek közt a Clinique és a MAC márkákkal rendelkező vállalat ezért kedden bejelentette, hogy a nagyobb árbevételt megcélozva 5800-7000 munkahelyet szüntet meg szervezetátalakítása részeként, ez 10 százalék körüli létszámleépítést jelentene.
A vállalat részvényei 45 százalékot vesztettek értékükből az elmúlt 12 hónapban, miután a kínai és a dél-koreai piacok után Amerikában is részesedést veszítettek a közösségimédia-trendekre gyorsabban reagáló versenytársakkal, a nagy L’Oréallal és kisebb startupokkal szemben.
A cég papírjai a jelentés közzétételét követően 16 százalékot estek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.