Alig egy hónapja nevezték ki az Estée Lauder új vezérigazgatójának Stéphane de La Faverie-t, ennyi idő alatt még nem derülhetett ki, hogy az új seprű jól seper-e, de hogy seper, az már biztos. A többek közt a Clinique és a MAC márkákkal rendelkező vállalat kedden bejelentette: a nagyobb árbevételt megcélozva 5800-7000 munkahelyet szüntet meg átalakítása folyamán. Ez 10 százalék körüli leépítést jelentene.
Ezzel egy időben a cég arról számolt be, hogy az első negyedévben a vártnál is jobban csökkennek a bevételei, és az egész évre nem is jósoltak. Az Estée Lauder közleménye szerint az indok
a kialakulóban lévő globális bizonytalanság.
Az idei első naptári (üzleti évükben a harmadik) negyedévre azért van már jóslatuk: a nettó árbevétel várhatóan 10-12 százalékkal zsugorodik, jóval nagyobb bukóban, mint a Bloomberg 6,8 százalékos elemzői konszenzusa. Amire hivatkoznak:
A vállalat részvényei 45 százalékot vesztettek értékükből az elmúlt 12 hónapban – emlékeztetett a hírügynökség –, az amerikai piacon is részesedést veszítettek a közösségimédia-trendekre gyorsabban reagáló versenytársakkal, a nagy L’Oréallal és kisebb startupokkal szemben, és estek a kínai értékesítéseik. Érthetően a friss hírekre se reagál épp pozitívan a papír: a New York-i tőzsdenyitás előtti kereskedésben 8 százalékkal alacsonyabb árfolyamon forgott.
Miközben nem vagyunk elégedettek a harmadik negyedéves kilátással, ez elsősorban az ázsiai utazási kiskereskedelmi üzletünk gyenge trendjeit tükrözi, ami a második negyedévünkben (már) romlott, Korea vezetésével
– idézi de La Faverie-t a Bloomberg. A vámmentes üzlet százalékos visszaesése a jelen negyedévben „erősen két számjegyű” lesz – ismerte el.
Amit ellenszerként kitaláltak: a drágább kozmetikumok piacából szeretnének nagyobb részt kihasítani, gyorsabban juttatva el az új termékeket a vásárlókhoz, jobb marketing mellett, a növekedésre alkalmas szegmenseket azonosítva egy rugalmasabban működő szervezetben.
Mindezt a vállalat átstrukturálása mellett, amelynek elemei:
A szerződések törlése és egyéb költségek miatt a vállalat 1,2-1,6 milliárd dollár átstrukturálási kiadásra számít. Cserébe a következő években a kiigazított működési árrés erős két számjegyű növekedéséhez szeretnének visszatérni, és a vállalat közleménye szerint „továbbra is menedzselni a külső volatilitást, mint a lehetséges globális vámemeléseket”.
A változásokat már az új vezér elődje sürgette, ő pedig határozottabb intézkedésekkel és új emberekkel valósítaná meg a fordulatot.
Az Estée Lauder egyébként az Evercore-ral együttműködésben vizsgálja felül márkaportfólióját, amelyhez hozzátartozik a Smashbox, a Tom Ford és az Aveda is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.