
Luxusműtét: ezrével küldi el az alkalmazottakat az Estée Lauder
Alig egy hónapja nevezték ki az Estée Lauder új vezérigazgatójának Stéphane de La Faverie-t, ennyi idő alatt még nem derülhetett ki, hogy az új seprű jól seper-e, de hogy seper, az már biztos. A többek közt a Clinique és a MAC márkákkal rendelkező vállalat kedden bejelentette: a nagyobb árbevételt megcélozva 5800-7000 munkahelyet szüntet meg átalakítása folyamán. Ez 10 százalék körüli leépítést jelentene.

Ezzel egy időben a cég arról számolt be, hogy az első negyedévben a vártnál is jobban csökkennek a bevételei, és az egész évre nem is jósoltak. Az Estée Lauder közleménye szerint az indok
a kialakulóban lévő globális bizonytalanság.
Amerikai sínylődés, koreai katasztrófa a szépségipari óriás számára
Az idei első naptári (üzleti évükben a harmadik) negyedévre azért van már jóslatuk: a nettó árbevétel várhatóan 10-12 százalékkal zsugorodik, jóval nagyobb bukóban, mint a Bloomberg 6,8 százalékos elemzői konszenzusa. Amire hivatkoznak:
- a vámmentes üzletet érő ázsiai kihívások,
- a visszafogott fogyasztói hangulat Kínában és Dél-Koreában
- és jelen piaci helyzet korlátozott kiszámíthatósága.
A vállalat részvényei 45 százalékot vesztettek értékükből az elmúlt 12 hónapban – emlékeztetett a hírügynökség –, az amerikai piacon is részesedést veszítettek a közösségimédia-trendekre gyorsabban reagáló versenytársakkal, a nagy L’Oréallal és kisebb startupokkal szemben, és estek a kínai értékesítéseik. Érthetően a friss hírekre se reagál épp pozitívan a papír: a New York-i tőzsdenyitás előtti kereskedésben 8 százalékkal alacsonyabb árfolyamon forgott.
Miközben nem vagyunk elégedettek a harmadik negyedéves kilátással, ez elsősorban az ázsiai utazási kiskereskedelmi üzletünk gyenge trendjeit tükrözi, ami a második negyedévünkben (már) romlott, Korea vezetésével
– idézi de La Faverie-t a Bloomberg. A vámmentes üzlet százalékos visszaesése a jelen negyedévben „erősen két számjegyű” lesz – ismerte el.
Estée Lauder: a luxus hozhat több pénzt, és kivédi a vámemeléseket
Amit ellenszerként kitaláltak: a drágább kozmetikumok piacából szeretnének nagyobb részt kihasítani, gyorsabban juttatva el az új termékeket a vásárlókhoz, jobb marketing mellett, a növekedésre alkalmas szegmenseket azonosítva egy rugalmasabban működő szervezetben.
Mindezt a vállalat átstrukturálása mellett, amelynek elemei:
- újraszervezni és ideális méretre szabni az üzlet szegmenseit,
- egyes szolgáltatások kiszervezésével felgyorsítani bizonyos folyamatokat,
- felszámolni bizonyos beszállítói kapcsolatokat.
A szerződések törlése és egyéb költségek miatt a vállalat 1,2-1,6 milliárd dollár átstrukturálási kiadásra számít. Cserébe a következő években a kiigazított működési árrés erős két számjegyű növekedéséhez szeretnének visszatérni, és a vállalat közleménye szerint „továbbra is menedzselni a külső volatilitást, mint a lehetséges globális vámemeléseket”.
A változásokat már az új vezér elődje sürgette, ő pedig határozottabb intézkedésekkel és új emberekkel valósítaná meg a fordulatot.
Az Estée Lauder egyébként az Evercore-ral együttműködésben vizsgálja felül márkaportfólióját, amelyhez hozzátartozik a Smashbox, a Tom Ford és az Aveda is.




