BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Estée Lauder: se az USA, se Kína, se Korea nem jön be mostanában, a magas kategóriájú termékekben látnak kitörési lehetőséget Douglas opens branch at Jungfernstieg

Luxusműtét: ezrével küldi el az alkalmazottakat az Estée Lauder

Nem vesztegeti az idejét a New York-i központú szépségipari multi új vezetője. Az Estée Lauder nagyszabású leépítésekbe kezd, kevesebb alkalmazottal szeretnének nagyobb árbevételre szert tenni: az átalakítás ezreket érint.

Alig egy hónapja nevezték ki az Estée Lauder új vezérigazgatójának Stéphane de La Faverie-t, ennyi idő alatt még nem derülhetett ki, hogy az új seprű jól seper-e, de hogy seper, az már biztos. A többek közt a Clinique és a MAC márkákkal rendelkező vállalat kedden bejelentette: a nagyobb árbevételt megcélozva 5800-7000 munkahelyet szüntet meg átalakítása folyamán. Ez 10 százalék körüli leépítést jelentene.

Estée Lauder: se az USA, se Kína, se Korea nem jön be mostanában, a magas kategóriájú termékekben látnak kitörési lehetőséget Douglas opens branch at Jungfernstieg
Estée Lauder: se az USA, se Kína, se Korea nem jön be mostanában, a magas kategóriájú termékekben látnak kitörési lehetőséget / Fotó: DPA Picture-Alliance via AFP

Ezzel egy időben a cég arról számolt be, hogy az első negyedévben a vártnál is jobban csökkennek a bevételei, és az egész évre nem is jósoltak. Az Estée Lauder közleménye szerint az indok

a kialakulóban lévő globális bizonytalanság.

Amerikai sínylődés, koreai katasztrófa a szépségipari óriás számára

Az idei első naptári (üzleti évükben a harmadik) negyedévre azért van már jóslatuk: a nettó árbevétel várhatóan 10-12 százalékkal zsugorodik, jóval nagyobb bukóban, mint a Bloomberg 6,8 százalékos elemzői konszenzusa. Amire hivatkoznak:

  • a vámmentes üzletet érő ázsiai kihívások,
  • a visszafogott fogyasztói hangulat Kínában és Dél-Koreában
  • és jelen piaci helyzet korlátozott kiszámíthatósága.

A vállalat részvényei 45 százalékot vesztettek értékükből az elmúlt 12 hónapban – emlékeztetett a hírügynökség –, az amerikai piacon is részesedést veszítettek a közösségimédia-trendekre gyorsabban reagáló versenytársakkal, a nagy L’Oréallal és kisebb startupokkal szemben, és estek a kínai értékesítéseik. Érthetően a friss hírekre se reagál épp pozitívan a papír: a New York-i tőzsdenyitás előtti kereskedésben 8 százalékkal alacsonyabb árfolyamon forgott. 

Miközben nem vagyunk elégedettek a harmadik negyedéves kilátással, ez elsősorban az ázsiai utazási kiskereskedelmi üzletünk gyenge trendjeit tükrözi, ami a második negyedévünkben (már) romlott, Korea vezetésével

idézi de La Faverie-t a Bloomberg. A vámmentes üzlet százalékos visszaesése a jelen negyedévben „erősen két számjegyű” lesz – ismerte el.

Estée Lauder: a luxus hozhat több pénzt, és kivédi a vámemeléseket

Amit ellenszerként kitaláltak: a drágább kozmetikumok piacából szeretnének nagyobb részt kihasítani, gyorsabban juttatva el az új termékeket a vásárlókhoz, jobb marketing mellett, a növekedésre alkalmas szegmenseket azonosítva egy rugalmasabban működő szervezetben.  

Mindezt a vállalat átstrukturálása mellett, amelynek elemei:

  • újraszervezni és ideális méretre szabni az üzlet szegmenseit,
  • egyes szolgáltatások kiszervezésével felgyorsítani bizonyos folyamatokat,
  • felszámolni bizonyos beszállítói kapcsolatokat. 

A szerződések törlése és egyéb költségek miatt a vállalat 1,2-1,6 milliárd dollár átstrukturálási kiadásra számít. Cserébe a következő években a kiigazított működési árrés erős két számjegyű növekedéséhez szeretnének visszatérni, és a vállalat közleménye szerint „továbbra is menedzselni a külső volatilitást, mint a lehetséges globális vámemeléseket”.  

A változásokat már az új vezér elődje sürgette, ő pedig határozottabb intézkedésekkel és új emberekkel valósítaná meg a fordulatot.

Az Estée Lauder egyébként az Evercore-ral együttműködésben vizsgálja felül márkaportfólióját, amelyhez hozzátartozik a Smashbox, a Tom Ford és az Aveda is.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.