BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Francia belharc a luxusiparban, a Louis Vuitton nyakára nő az Hermes

Kezd felforrósodni a küzdelem a két óriáscég között. Az Hermes tőzsde kapitalizációja is átlépte a 300 milliárd eurót.

Egyre lenyűgözőbb teljesítményt nyújt az Hermes. A második számú francia luxuscég december végén lezárult negyedik negyedévében az árbevétel az előző évhez mérten 18 százalékkal, 4 milliárd euróra nőtt, holott az elemzői konszenzus mindössze – a harmadik negyedévivel egyező 11 százalékos növekedést várt – írja a Vogue Business. 

An Hermes luxury boutique in Paris
Remek eredményekkel rukkolt ki az Hermes / Fotó: Benjamin Girette

A Richemont után az Hermes is csatlakozott a negyedik negyedéves előrejelzést megdöntők elit klubjához

– írta jegyzetében Luca Solca részvényelemző, aki a Bernsteinnél a luxuscikkgyártó cégeket követi.
Az egész évet tekintve az Hermes eladásai 15 százalékkal, 15,2 milliárd euróra bővültek.

Venni kezdték az Hermes részvényeit

Az Hermes részvényei a hírre 8,4 százalékkal, 2950 euróra ugrottak meg a párizsi tőzsdén. A vállalat piaci kapitalizációja ezzel elérte a 319 milliárd eurót, és egyre közelebb kerül az ágazat globális piacvezetője, az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton 358 milliárd eurós piaci értékéhez, egyúttal a világ 33. legnagyobb vállalatává válva. Ez annál is inkább figyelemre méltó, mert még nincs két éve, amikor 2023 áprilásában a cégérték átlépte a 200 milliárd dollárt.

Most már bánhatja az LVMH, hogy 14 éve elbukott az Hermes felvásárlására indított hadművelete.

Az Hermes teljesítménye felülmúlja a legtöbb luxusipari riválisáét. Az LVMH negyedik negyedéves árbevétele 1 százalékkal, mintegy 23,95 milliárd euróra nőtt, míg a szintén francia Kering eladásai éves bázison 12 százalékkal, 4,97 milliárd euróra csökkentek szinten ugyanebben a három hónapos időszakban. A jobbak közül pedig a Moncler 8 százalékos növekedésről, a Richemont 10 százalékosról számolt be.

Az Hermes kiemelte, hogy a negyedik negyedévben az amerikai kontinensen 22,3 százalékkal, Európában 17 százalékkal, Japánban 22,4 százalékkal, míg az ázsiai és csendes-óceáni térségben 8,9 százalékkal gyarapodtak az értékesítései.

A remek eredményekből a vállalat munkatársai is részesültek, hiszen minden egyes kolléga 4500 eurós bónuszt kap a tavaly év eleji 4000 euró után.

Ebben az évben is újabb üzletnyitásokat tervez a vállalat Firenzében, Kitzbühelben, a belgiumi Knokke-Le Zoute-ban, Nashville-ben, Phoenixben, Sencsenben és Kantonban, valamint körülbelül 20 üzletet fognak felújítani.

Az Hermes 2025-ben 6-7 százalékos áremelést tervez. A vezérigazgató azonban megjegyezte, hogy új vámok kivetése esetén ez változhat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.