Egyre lenyűgözőbb teljesítményt nyújt az Hermes. A második számú francia luxuscég december végén lezárult negyedik negyedévében az árbevétel az előző évhez mérten 18 százalékkal, 4 milliárd euróra nőtt, holott az elemzői konszenzus mindössze – a harmadik negyedévivel egyező 11 százalékos növekedést várt – írja a Vogue Business.
A Richemont után az Hermes is csatlakozott a negyedik negyedéves előrejelzést megdöntők elit klubjához
– írta jegyzetében Luca Solca részvényelemző, aki a Bernsteinnél a luxuscikkgyártó cégeket követi.
Az egész évet tekintve az Hermes eladásai 15 százalékkal, 15,2 milliárd euróra bővültek.
Az Hermes részvényei a hírre 8,4 százalékkal, 2950 euróra ugrottak meg a párizsi tőzsdén. A vállalat piaci kapitalizációja ezzel elérte a 319 milliárd eurót, és egyre közelebb kerül az ágazat globális piacvezetője, az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton 358 milliárd eurós piaci értékéhez, egyúttal a világ 33. legnagyobb vállalatává válva. Ez annál is inkább figyelemre méltó, mert még nincs két éve, amikor 2023 áprilásában a cégérték átlépte a 200 milliárd dollárt.
Most már bánhatja az LVMH, hogy 14 éve elbukott az Hermes felvásárlására indított hadművelete.
Az Hermes teljesítménye felülmúlja a legtöbb luxusipari riválisáét. Az LVMH negyedik negyedéves árbevétele 1 százalékkal, mintegy 23,95 milliárd euróra nőtt, míg a szintén francia Kering eladásai éves bázison 12 százalékkal, 4,97 milliárd euróra csökkentek szinten ugyanebben a három hónapos időszakban. A jobbak közül pedig a Moncler 8 százalékos növekedésről, a Richemont 10 százalékosról számolt be.
Az Hermes kiemelte, hogy a negyedik negyedévben az amerikai kontinensen 22,3 százalékkal, Európában 17 százalékkal, Japánban 22,4 százalékkal, míg az ázsiai és csendes-óceáni térségben 8,9 százalékkal gyarapodtak az értékesítései.
A remek eredményekből a vállalat munkatársai is részesültek, hiszen minden egyes kolléga 4500 eurós bónuszt kap a tavaly év eleji 4000 euró után.
Ebben az évben is újabb üzletnyitásokat tervez a vállalat Firenzében, Kitzbühelben, a belgiumi Knokke-Le Zoute-ban, Nashville-ben, Phoenixben, Sencsenben és Kantonban, valamint körülbelül 20 üzletet fognak felújítani.
Az Hermes 2025-ben 6-7 százalékos áremelést tervez. A vezérigazgató azonban megjegyezte, hogy új vámok kivetése esetén ez változhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.