A Heineken növelte bevételeit és az értékesített sörmennyiségét, ám regionálisan eltérő teljesítményt nyújtott a különböző piacokon.
A vállalat szerdán közölte, hogy a prémium sörök és alkoholmentes alternatívák értékesítésének köszönhetően a forgalmazott sörmennyiség 1,6 százalékkal nőtt 2024-ben, ami felülmúlta az elemzők 1,39 százalékos növekedésre vonatkozó várakozását.
A teljes éves bevétel elérte a 35,96 milliárd eurót, az ágazatban árgus szemmel figyelt nettó bevétel pedig organikusan 5 százalékkal, 29,96 milliárd euróra bővült.
A nettó nyereség 7,3 százalékkal, 2,74 milliárd euróra nőtt.
A közleményben külön is kiemelték, hogy az olyan kulcsfontosságú piacokon – mint például Brazília, Mexikó és India – a holland konszernnek sikerült előnyt szereznie riválisaival szemben.
A prémium sörmárkák közül pedig a Birra Moretti iránt nőtt átlag felett a kereslet.
Az Egyesült Államokban ugyan az iparági trendet követve csökkentek az infláció hatására a Heineken értékesítései, ám a teljesen alkoholmentes termékek eladási volumene itt is megnőtt.
Ezzel szemben Európa volt az egyetlen régió, ahol a nettó árbevétel 1,5 százalékkal csökkent, ami a gyenge fogyasztói hangulatnak tudható be. A földrésznek azonban még így is sikerült 1,6 százalékos szerves növekedést elérnie a működési eredményben.
A világ egyik legnagyobb sörgyártója, amely több mint 300 márkát, köztük az Amstel, a Red Stripe és a Sol márkákat gyártja, jelezte, hogy a működési nyereség 4-8 százalékkal emelkedik 2025-ben is, ami valamivel alacsonyabb az idén elért 8,3 százaléknál.
A Dolf van den Brink vezérigazgató által vezetett vállalat a tavalyi eredmények mellett egy kétéves, 1,5 milliárd eurós részvény-visszavásárlási programot is bejelentett.
A Heineken részvényei az elmúlt 12 hónapban több mint 25 százalékot estek a keddi zárásig. A gyorsjelentésre viszont szerda reggel 12 százalékkal, 76 euró fölé lőtt ki az árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.