Jó eredményekkel rukkolt ki a Heineken, kilőttek a részvényei
A Heineken növelte bevételeit és az értékesített sörmennyiségét, ám regionálisan eltérő teljesítményt nyújtott a különböző piacokon.

A vállalat szerdán közölte, hogy a prémium sörök és alkoholmentes alternatívák értékesítésének köszönhetően a forgalmazott sörmennyiség 1,6 százalékkal nőtt 2024-ben, ami felülmúlta az elemzők 1,39 százalékos növekedésre vonatkozó várakozását.
A teljes éves bevétel elérte a 35,96 milliárd eurót, az ágazatban árgus szemmel figyelt nettó bevétel pedig organikusan 5 százalékkal, 29,96 milliárd euróra bővült.
A nettó nyereség 7,3 százalékkal, 2,74 milliárd euróra nőtt.
A közleményben külön is kiemelték, hogy az olyan kulcsfontosságú piacokon – mint például Brazília, Mexikó és India – a holland konszernnek sikerült előnyt szereznie riválisaival szemben.
A prémium sörmárkák közül pedig a Birra Moretti iránt nőtt átlag felett a kereslet.
Az Egyesült Államokban ugyan az iparági trendet követve csökkentek az infláció hatására a Heineken értékesítései, ám a teljesen alkoholmentes termékek eladási volumene itt is megnőtt.
Ezzel szemben Európa volt az egyetlen régió, ahol a nettó árbevétel 1,5 százalékkal csökkent, ami a gyenge fogyasztói hangulatnak tudható be. A földrésznek azonban még így is sikerült 1,6 százalékos szerves növekedést elérnie a működési eredményben.
A világ egyik legnagyobb sörgyártója, amely több mint 300 márkát, köztük az Amstel, a Red Stripe és a Sol márkákat gyártja, jelezte, hogy a működési nyereség 4-8 százalékkal emelkedik 2025-ben is, ami valamivel alacsonyabb az idén elért 8,3 százaléknál.
A Dolf van den Brink vezérigazgató által vezetett vállalat a tavalyi eredmények mellett egy kétéves, 1,5 milliárd eurós részvény-visszavásárlási programot is bejelentett.
A Heineken részvényei az elmúlt 12 hónapban több mint 25 százalékot estek a keddi zárásig. A gyorsjelentésre viszont szerda reggel 12 százalékkal, 76 euró fölé lőtt ki az árfolyam.