Valamivel kevesebb, mint 1 százalékkal, 294,3 dollárra csökkent a McDonald’s részvényárfolyama hétfőn, az amerikai tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben, miután a vártnál gyengébb bevételekről számolt be a cég negyedik negyedéves gyorsjelentésében.
A gyorsétterem-óriás 2,02 milliárd dolláros nettó nyereséget termelt az év utolsó három hónapjában, azaz az egy részvényre jutó nettó profit 2,80 dolláron stagnált éves összevetésben. A 2,83 dolláros tisztított profit pedig megfelelt az elemzői várakozásoknak.
A McDonald’s bevételei is stagnáltak, mégpedig 6,39 milliárd dolláron, ám a piaci várakozás ezen a soron 6,44 milliárd dollár volt.
A legalább egy éve nyitva tartó üzletek – az ágazatban árgus szemmel figyelt – összesített értékesítése viszont 0,4 százalékkal nőtt, azaz alaposan túlszárnyalta a Wall Street által becsült 1 százalékos csökkenést – állapítja meg a FactSet.
A McDonald’s belföldi éttermeinek eladásai 1,4 százalékkal csökkentek a negyedévben, alulmúlva a a várt mínusz 0,6 százalékot.
A vállalat szerint a vevőszám enyhén pozitív volt, de a vásárlók a szokásosnál kevesebbet költöttek a negyedévben. Nyáron a lánc bevezetett egy 5 dolláros kedvezményes kombinált menüt, hogy visszacsábítsa az árérzékeny vendégeket és gyorsítsa az értékesítést.
A stratégia bevált, és növelte a McDonald’s amerikai üzleteinek forgalmát, ám az elemzők figyelmeztettek, hogy az értékteremtés csak akkor valósul meg, ha a vásárlók kedvezmény nélkül megvásárolható menüpontokat is hozzáadnak a rendelésükhöz.
A McDonald’s amerikai eladásait amúgy október végén érte a legnagyobb csapás, amikor az amerikai Nébih, azaz a CDC halálos kólibaktérium-kórt (E. Coli) hozott összefüggésbe a Big Mac hamburgerekkel. Az étteremlánc kénytelen volt lecserélni a szeletelt hagymát beszállító partnerét, mivel valószínűleg ez az összetevő okozta a megbetegedéseket. December elején pedig a CDC lezárta az ügyet.
A fertőzött ételek hírére azonban a cég amerikai éttermeinek forgalma meredeken csökkent, különösen az érintett államokban.
Az Egyesült Államokon kívül az értékesítés erősebb volt. A Közel-Keletet és Japánt magában foglaló üzletág 4,1 százalékos forgalombővülésről számolt be, míg a cég legnagyobb külföldi piacain összességében 0,1 százalékos volt a növekedés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.