BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rolls-Royce: pörög a turbinaüzlet, katapultált az árfolyam

A brit tőzsde sztárjává polírozta Európa vezető repülőgép-hajtómű gyártóját az élére két éve kinevezett Tufan Erginbilgic. A Rolls-Royce értéke irányítása alatt hétszeresére nőtt, újabb brutális gyorsjelentésükre 16 százalékkal ugrott az árfolyam. Öt év kihagyás után ismét fizetnek osztalékot.

A védelmi iparban, az energetikában és a közlekedésben egyaránt otthonosan mozgó brit Rolls-Royce szerkezetváltási programja termőre fordult, a társaság egymás után jelenti be a piaci várakozásokat felülmúló eredményeit és új üzletkötéseit. Ezt tette csütörtök reggel is, amikor a 2024-es üzleti év adatait adták közre éves jelentésükben

Rolls-Royce
A Rolls-Royce hajtóműveit széles körben használják / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Ezúttal a költséghatékonysági programban elért eredményekre és a széles törzsű utasszállító repülőgépekhez fejlesztett, energiatakarékos hajtóművek iránti fokozott keresletre vezették vissza, hogy éves nyereségük 55 százalékkal, 2,46 milliárd fontra nőtt, szemben az LSEG elemzőinek 2,28 milliárd fontos előrejelzésével. Ezt az összeget az előző évinél 17 százalékkal magasabb, 17,8 milliárd fontos bevételből hasították ki.

Rolls-Royce: jól járnak a részvényesek 

A profitból a frissen meghirdetett 1 milliárd font értékű részvény-visszavásárlási programjukat finanszírozzák, továbbá 6 pennys osztalékot fizetnek. Ami a nagysága ellenére jelentős lépésnek számít, hiszen ezzel visszatérnek a pandémia idején kényszerűségből leállított osztalékfizetéshez, s ami a cég irányítását 2023 januárjában átvevő Tufan Erginbilgic radikális programjának az elismerése is egyben. 

Tufan Erginbilgic a Rolls-Royce ígéretes légitaxi-projektjét is ejtette / Fotó: Olls-Royce

A cégvezér példátlan sikerét a részvényárfolyam alakulása is visszaigazolja: amióta átvette a kapitányi posztot, a Rolls-Royce piaci értéke hétszeresére (!), 62 milliárd fontra nőtt, s a korábban senyvedő papír a londoni tőzsde sztárrészvényévé vált. 

A friss gyorsjelentésre 16 százalékot ugrott az árfolyam, ebben nemcsak a tavalyi tervek túlszárnyalása, hanem az elemzői várakozásokat felülíró idei és középtávú hivatalos üzleti kilátások bejelentése is közrejátszott.

  • A tengeralattjáróktól,
  • az atomerőműveken át
  • a repülőgépekig

mindenféle hajtóműveket szállító Rolls-Royce – amelynek a néven kívül nincs más kapcsolódása a cégtől leválasztott és a német BMW birtokába került autógyártóval – az Airbus széles törzsű gépcsaládjának kizárólagos hajtóműszállítójaként kiváló üzleti pozícióba került, a cégtől emellett a Boeing is rendel turbinákat a 787-es Dreamlinereihez.

Tufan Erginbilgic bejelentette, hogy korábbi középtávú terveiket két évvel korábban, 2026-ban már teljesítik, így 2028-ra még magasabbra emelték a lécet. Megcélozzák a 3,6-3,9 milliárd font közötti működési eredményt és a 4,2 milliárd font szabad cash flow elérését. Jelenleg mindkét mutató 2,4 milliárd fonton áll.

Célunk továbbra is az, hogy a Rolls-Royce-t egy nagy teljesítményű, versenyképes, rugalmas és növekvő vállalkozássá alakítsuk. Minden alapvető üzletág teljesítménye jelentősen javult a továbbra is kihívásokkal terhelt beszállítói láncok ellenére

– hangoztatta a vezérigazgató, s amint azt a visszajelzések is igazolják: jó úton járnak.

A Rolls-Royce ejtette az ígéretes légitaxi-projektjét

Földet ért az álom, nem lesz a Rolls-Royce hajtóműgyártó óriásnak elektromos repülője. Vagy legalábbis nem most, mert az új vezérigazgató lesöpörte az asztalról a légitaxi-projektet, s a döntés ezúttal őt igazolta. Kínában örülhetnek, a Rolls-Royce kiesésével eggyel kevesebb riválissal kell megküzdeniük.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.