A Donald Trump által elindított vámháború átrendezheti a világrendet, így új szövetségek születhetnek a világban. Van jele, hogy az Európai Unió és Kína is közelebb kerülhet egymáshoz, legalább a világ második és harmadik legnagyobb gazdasága szorosabb együttműködésre törekszik és a nyitott piacok előnyeit hirdeti.
A Handelsblatt információi szerint már konkrét lépések is történtek, így újra terítékre kerülhet a legmagasabb szinteken is az elektromos autókra bevezetett uniós védővámok kérdése. Az erről szóló hírek legfőbb nyertese nem meglepő módon a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a kínai BYD volt, melynek részvényei több mint 5,5 százalékot erősödtek pénteken a sencseni tőzsdén. A Magyarországon is gyárat tervező BYD árfolyama így visszatért a vámok bejelentését megelőző 360,5 jüanos szint közelébe, pénteken ugyanis 358,5 jüanon zárt. Az árfolyam hullámvasútja abból a szempontból kissé meglepő, hogy
a kínai elektromos autók még Joe Biden elnöksége alatt zárták ki gyakorlatilag az amerikai piacról.
Az elektromos autókra kivetett európai védővámok kérdése Maros Sefcovic uniós kereskedelmi biztos március 27–28-i látogatásán merült fel, ahol Vang Ven-tao kínai kereskedelmi miniszterrel tárgyalt, elméletileg az EU-s cégek méltányos hozzáféréséről a kínai piachoz. De úgy tűnik a találkozón más fontos kereskedelmi kérdésekről is szó esett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.