A 18–25 éves, Z-generációhoz tartozó amerikaiak 55 százalékának szerepel a portfóliójában valamilyen kriptodeviza, a fiatalok pedig átlagosan 19 évesen kezdenek el befektetni – derült ki egy friss kutatásból. A felmérés pénzügyi tudatosságot kutató eredményei azt mutatják, a mai fiatalok jelentősen, átlagosan több mint 6 évvel korábban kezdik el portfóliójuk építését, mint az őket megelőző generáció, és 13 évvel korábban, mint az X-generáció tagjai.
A szakértők szerint azzal, hogy életük korábbi szakaszában kezdik a befektetést a fiatalok, hatalmas többletet tudnak elérni: 65 éves korukra, ha évi 5 ezer dollárt forgatnak portfóliójukba, évi 7 százalékos hozammal számolva 1,5 millió dolláros tőkére tehetnek szert, szemben azzal az 1 millió dolláros összeggel, amit azok érnek el, akik csak 25 évesen kezdik el ugyanilyen kondíciókkal építeni portfóliójukat.
A fiatalok a befektetési lehetőségeikkel kapcsolatban elsősorban a közösségi médiában tájékozódnak,
illetve sokkal nagyobb mértékben támaszkodnak családtagjaik ajánlásaira, mint az idősebbek, akik sokkal nagyobb eséllyel keresnek fel pénzügyi szakértőt portfóliójuk összeállítása érdekében, mint a Z-generáció.
A 18–25 éves korosztály befektetési döntéseit alapjában befolyásolják a kriptodevizák: a felmérésben megkérdezettek 44 százaléka valamilyen kriptoeszköz vételén keresztül kezdte el portfólióépítését, 32 százalékuk pedig valamilyen részvényen keresztül merítkezett meg a tőkepiacok sodrában.
A kriptó egyébként is a legnépszerűbb eszközosztály az amerikai Z-generációs befektetők körében: 55 százalékuk rendelkezik valamilyen kriptodevizával, ezt követi 41 százalékkal az egyéni részvényeik kategóriája, majd a befektetési alapok, amelyekbe a befektetők 35 százaléka fektet. A Z-generációs befektetők átlagosan ezer dollárt fektettek kriptopénzbe, ami a 4 ezer dolláros átlagos teljes befektetésük egynegyedét teszi ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.