
A Wizz Airt is megtréfálhatta a húsvét, de fordul a kocka
Várhatóan nem okoz jelentős pozitív meglepetést a Wizz Air negyedik negyedéves gyorsjelentése, hiszen a többi légitársasághoz, illetve a teljes turisztikai szektorhoz hasonlóan a magyar diszkont szolgáltatót is sújtotta az idei évben jelentkező szezonalitási probléma, hogy tudniillik a következő, azaz az áprilisban megkezdett 2025–2026-os üzleti évre tolódtak át a húsvéti ünnepek – mondta a Világgazdaságnak Bukta Gábor, a Concorde Értékpapír Zrt. elemzési üzletágvezetője.

A Wizz Airt is megtréfálhatta a szezonalitás
Az áprilisi húsvét miatt ugyanis márciusban elmaradt a jegyárak emelkedése a fapadosok táborában, amint az például a Ryanair éves gyorsjelentéséből is kitetszik, hiszen bár az ír légitársaság utasszáma markánsan új csúcsra, 200 millió fölé emelkedett, az átlagos repülőjegyárak év/év 7 százalékos csökkenése miatt, az adózás utáni eredménye 16 százalékkal esett. A negyedik negyedévben pedig az egy részvényre jutó vesztesége 13,5 százalékkal, 59 eurócentre nőtt éves bázison.
Hasonlóképpen a brit EasyJet eredménye is romlott a március végén záródó fél évben, hiszen 6 százalékkal zsugorodtak egy utaskilométerre eső bevételei, miközben nettó vesztesége közel 13 százalékkal, 394 millió angol fontra nőtt.
A Wizz Air utasszáma amúgy éves bázison
- januárban 4 százalékkal, 4,93 millióra,
- februárban 5,1 százalékkal, 4,6 millióra,
- míg márciusban 6,4 százalékkal, 5,1 millióra emelkedett.
Ugyancsak az idei húsvéti ünnepek időpontja miatt ugyanakkor remekül indulhatott az új üzleti év, hiszen például a Ryanair kétszámjegyű díjemelkedésről számolt be, ami – ha kisebb mértékben is – a bevételekben, illetve az egy részvényre jutó bevételben is lecsapódhatott.
Fordul a kocka a fapadosok táborában
A 2025–2026-os évben egyébként Bukta Gábor szerint a Wizz Air érheti el a három legnagyobb európai fapados légitársaság közül a legmarkánsabb utasszámnövekedést, hiszen miután éveken át akadályozta a kapacitásbővítését az Airbus-gépek hajtóműproblémája, mostantól fordul a kocka és magyar gyökerű vállalat növelheti rendelkezésre álló flottáját a legintenzívebben.
A 21. születésnapját nemrég megünnepelt cég előrejelzése szerint egyébként éves utasszáma ebben az üzleti évben közel 20 százalékkal, 75 millió főre emelkedik, akiket immár 232 repülőből álló flottájával szállít a kívánt desztinációkra. A menedzsment távlati célját sem adta fel, továbbra is egy 500 repülőgépes flottával kíván az évtized végén az utasok rendelkezésére állni.
Ráadásul átvehette a cég végre első nagy hatótávolságra üzemeltethető Airbus SE A321neo XLR repülőgépét is – mintegy két hónapos késés után –, ami lehetővé teszi, hogy ettől kezdve akár 7 órás közel-keleti járatain is bevethesse, a hagyományos légitársaságokkal is versenyre kelve.
A Wizz Air június 05-én teríti ki lapjait, akkor ismerhetjük meg 2024–25-ös üzleti éve és az utolsó negyedév utasforgalmi és pénzügyi mutatóit is.
A légitársaság részvényei év eleje óta 12 százalékkal, 16,1 fontra drágultak Londonban.