Várhatóan nem okoz jelentős pozitív meglepetést a Wizz Air negyedik negyedéves gyorsjelentése, hiszen a többi légitársasághoz, illetve a teljes turisztikai szektorhoz hasonlóan a magyar diszkont szolgáltatót is sújtotta az idei évben jelentkező szezonalitási probléma, hogy tudniillik a következő, azaz az áprilisban megkezdett 2025–2026-os üzleti évre tolódtak át a húsvéti ünnepek – mondta a Világgazdaságnak Bukta Gábor, a Concorde Értékpapír Zrt. elemzési üzletágvezetője.
Az áprilisi húsvét miatt ugyanis márciusban elmaradt a jegyárak emelkedése a fapadosok táborában, amint az például a Ryanair éves gyorsjelentéséből is kitetszik, hiszen bár az ír légitársaság utasszáma markánsan új csúcsra, 200 millió fölé emelkedett, az átlagos repülőjegyárak év/év 7 százalékos csökkenése miatt, az adózás utáni eredménye 16 százalékkal esett. A negyedik negyedévben pedig az egy részvényre jutó vesztesége 13,5 százalékkal, 59 eurócentre nőtt éves bázison.
Hasonlóképpen a brit EasyJet eredménye is romlott a március végén záródó fél évben, hiszen 6 százalékkal zsugorodtak egy utaskilométerre eső bevételei, miközben nettó vesztesége közel 13 százalékkal, 394 millió angol fontra nőtt.
A Wizz Air utasszáma amúgy éves bázison
Ugyancsak az idei húsvéti ünnepek időpontja miatt ugyanakkor remekül indulhatott az új üzleti év, hiszen például a Ryanair kétszámjegyű díjemelkedésről számolt be, ami – ha kisebb mértékben is – a bevételekben, illetve az egy részvényre jutó bevételben is lecsapódhatott.
A 2025–2026-os évben egyébként Bukta Gábor szerint a Wizz Air érheti el a három legnagyobb európai fapados légitársaság közül a legmarkánsabb utasszámnövekedést, hiszen miután éveken át akadályozta a kapacitásbővítését az Airbus-gépek hajtóműproblémája, mostantól fordul a kocka és magyar gyökerű vállalat növelheti rendelkezésre álló flottáját a legintenzívebben.
A 21. születésnapját nemrég megünnepelt cég előrejelzése szerint egyébként éves utasszáma ebben az üzleti évben közel 20 százalékkal, 75 millió főre emelkedik, akiket immár 232 repülőből álló flottájával szállít a kívánt desztinációkra. A menedzsment távlati célját sem adta fel, továbbra is egy 500 repülőgépes flottával kíván az évtized végén az utasok rendelkezésére állni.
Ráadásul átvehette a cég végre első nagy hatótávolságra üzemeltethető Airbus SE A321neo XLR repülőgépét is – mintegy két hónapos késés után –, ami lehetővé teszi, hogy ettől kezdve akár 7 órás közel-keleti járatain is bevethesse, a hagyományos légitársaságokkal is versenyre kelve.
A Wizz Air június 05-én teríti ki lapjait, akkor ismerhetjük meg 2024–25-ös üzleti éve és az utolsó negyedév utasforgalmi és pénzügyi mutatóit is.
A légitársaság részvényei év eleje óta 12 százalékkal, 16,1 fontra drágultak Londonban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.