Egészen furcsa adatsorra figyeltek fel a Bloomberg szakértői a nyári időszak közeledtével. A diákok gyakornoki programjainak elindulásával fémjelzett időszak kapcsán a tőkepiacok iránt érdeklődő fiatalok százezreit mozgatja, hogy mely nagynevű befektetési vállalatnál tudják eltölteni a nyári időszakot, hatalmas kapcsolati tőkére, munkatapasztalatra, és nem utolsósorban egyetemi kreditre téve ezzel szert.
Már magában az érdekes, hogy hányan jelentkeznek a legnagyobb nevű befektetési bankok nyári programjaira: a Goldman Sachshoz például 315 ezer jelentkezés fut be reménykedő diákoktól, a JPMorgannél 493 ezer jelentkezés landolt az idén, mindez úgy, hogy az előbbi 2700, az utóbbi pedig 4000 pozíciót nyit meg ilyenkor a fiatalok számára. Az igazán meglepő adatok pedig ezekből a számokból adódnak: ezek alapján a Goldman gyakornoki programjának bejutási aránya 0,9 százalék, és a JPMorgan számai sem térnek el nagymértékben ettől – ezzel szemben a Harvardra bejutás esélye 3,6 százalék,
azaz a világ egyik legjobb egyetemére lényegesen könnyebb felvételt nyerni, mint a Goldman Sachs gyakornoki programjába.
A statisztikusok szerint az is különösen érdekes, hogy egy évtizeddel ezelőtt még 5 százalék körüli volt ugyanezen program bejutási aránya úgy, hogy a teljes jelentkezői szám a jelenleginek mindössze a hatoda volt. A szakértők szerint az érdeklődők számának megugrása, és az ezzel járó felvételiráta-csökkenés mögött az állhat, hogy a felvételi folyamatok online térbe költözésével drasztikusan könnyebbé vált az egyetemi jelentkezés a diákok számára, akik ezzel a lehetőséggel egyértelműen élnek is: a brit TrackR adatai szerint, amely 1500 egyetemi képzést követ, egy átlagos egyetemi aspiráns idén 66 helyre adta be jelentkezését, míg tavaly ez a szám még csak 54 volt, a növekedés üteme így még napjainkban is brutálisnak tekinthető évről évre.
Az adatbázis szerint egyébként egy átlagos jelentkező 4,73 interjúlehetőséget kap a kiválasztott egyetemeitől, és 0,88 a felvételi arány – azaz minden 75 jelentkezésre jut egy felvételi ajánlat az egyetemek irányából átlagosan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.