BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európa szomja mentette meg a Coca-Colát – drágábban is jól fogyott az üdítő

Az amerikai üdítőital-gyártó bevétele és a nyeresége is jobb lett a vártnál. A Coca-Cola az erős európai fogyasztásnak és az áremelésnek köszönheti a kiemelkedő negyedéves teljesítményt.

Üdítő teljesítményről adott számot kedd kora délután a Coca-Cola, amely várakozáson felül teljesített a második negyedévben. Az üdítőital-gyártó óriás sokat köszönhet az európai fogyasztók támasztotta erős keresletnek, ami ellensúlyozta a más térségekben tapasztalt visszaesést.

Coca-Cola, üdítő, Many new aluminium cans of soda soft drink or energy drink containers. Drinks manufacturing concept and mass production, energiaital
Drágábban is jól fogy a Coca-Cola / Fotó: Mehaniq

Az atlantai központú vállalat bevételei éves alapon 1 százalékkal 12,54 milliárd dollárra emelkedtek az április és június közötti három hónapban. Az egyszeri tételek hatását kiszűrve 12,62 milliárdos forgalomról számolt be a cég, felülmúlva a 12,54 milliárd dollárról szóló elemzői konszenzust. Az organikus bevételnövekedés üteme 5 százalékos volt a legutóbbi negyedévben.

A Coca-Cola nettó profitja 2,41 milliárdról 3,81 milliárd dollárra szökött el, ami közel hatvan százalékos ugrás. A tisztított, egy részvényre jutó 87 cent eredmény négy centtel lett jobb a vártnál.

Az eredmény megugrásában az áremeléseknek is szerepük volt, mivel a vállalat globálisan értékesítési volumene 1 százalékkal csökkent az időszak során. 

Európában fogy igazán jól a Coca-Cola 

Egyedül az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló térségben fogyott több üdítőital – 3 százalékkal –, a többi földrajzi térségben zsugorodtak az eladások.

A Coca-Cola menedzsmentje korábban arra panaszkodott, hogy a gazdasági bizonytalanságok és a geopolitikai feszültségek rontották a fogyasztói bizalmat, ami mérsékli az eladásokat.

Az észak-amerikai piacon 1 százalékkal csökkent a volumen, Latin-Amerikában 2 százalékkal kevesebb terméket adtak el, az ázsiai és csendes-óceániai piacokon pedig 3 százalékkal esett a forgalom.

A termékszegmensek közül a névadó Coca-Colát is magában foglaló szénsavas üdítőitalok volumene 1 százalékkal mérséklődött, míg a gyümölcslevek, tejtermékek és növényi alapú italok üzletágában 4 százalékkal apadt az értékesített mennyiség.

A vállalat víz-, sport-, kávé- és teaszegmensének volumene stagnált, mivel a kávéitalok növekedése ellensúlyozta a sportitalok forgalmának csökkenését.

Az első hat hónap teljesítményének tükrében az éves eredménybővülést a korábban megadott célsáv felső részére, 3 százalékra szűkítette le a társaság. Az árbevétel organikus növekedését továbbra is 5–6 százalék közé várja a vezetőség.

 

A korábban jelentős fő rivális, a Pepsi is rácáfolt a pesszimista várakozásokra, a gyenge dollárnak és az üdítőitalok iránti erős keresletnek köszönhetően pedig egész éves eredményvárakozását is feljavította a múlt héten.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.