BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyitás előtt felrobbant az amerikai élelmiszergyártó piaca – óriási üzlet készül a nasipiacon: a Ferrero bekebelezi a Kelloggot

Fúziós hullám tarol a nasipiacon. Miközben a Mars és a Kellanova az EU engedélyére vár. Az olasz Ferrero már a héten véglegesítheti a 3 milliárd dolláros Kellogg-üzletet. Az amerikai gabonapehely-gyártó már a tengerentúli nyitás előtt 50 százalékot ralizott.

A Kellogg 50 százalékot ralizott a csütörtöki nyitás előtti kereskedésben. A Ferrero Rocher és a Nutella mögött álló olasz édességgyártó ugyanis közel áll ahhoz, hogy 3 milliárd dollárért megvásárolja az amerikai gabonakonglomerátumot. Fúziós hullám tarol a nasipiacon.

nasi piac
Őrült spekulációk a nasipiacon / Fotó: Zuma Press

Kétparti fúzió az élelmiszeriparban

A Kellogg a Froot Loops, a Frosted Flakes, a Rice Krispies és számos más gabonapelyhes márkanév mögött álló cég. Piaci értéke körülbelül 1,5 milliárd dollár, de több mint 500 millió dollár adóssága van. A cég alapítója, Will Keith 

Kellogg 1894-ben véletlenül feltalálta a kukoricapelyhet, forradalmasítva a reggeli ételek iparágát.

A Ferrero, mely egy családi tulajdonban lévő vállalkozás, a The Wall Street Journal információi szerint már ezen a héten véglegesítheti az üzletet az ikonikus gabonagyártó céggel. 

A nyolcvan évvel ezelőtt Olaszországban alapított Ferrero nemzetközi terjeszkedéssel a világ harmadik legnagyobb csokoládégyártó vállalatává vált: 35 márkát értékesít 170 országban. Így a Butterfinger, a Baby Ruth, a Kinder és a névadó csokoládé is tagja a portfóliónak. A csoport a legutóbbi pénzügyi évében 18,4 milliárd euró bevételt ért el, ami körülbelül 21,5 milliárd dollárnak felel meg, s 9 százalékos növekedést jelent év per év alapon. 

Az üzlet két nagy múltú fogyasztói élelmiszergyártót egyesítene az Atlanti-óceán két partjáról.

 

 

Átalakul a nasolnivalók piaca

A Ferrero az Egyesült Államokat célozza meg felvásárlásokkal, hogy földrajzilag növekedjen és kategóriánként terjeszkedjen. Megvásárolta a Wells Enterprisest, a Blue Bunny és más fagylaltmárkák gyártóját, s ezt megelőzően 2,8 milliárd dolláros üzletet kötött a Nestlé amerikai csokoládéüzletágának felvásárlására.

A Kelloggból két éve vált ki a Kellanova, mely tavaly megállapodott a Marssal egy 30 milliárd dolláros egyesülésről, s most azt Európai Unió engedélyére várnak.

Az amerikai nasipiac éppen átalakul.  Az élelmiszerboltok kínálata a magasabb árak és az egészségesebb ételek irányába mozdul. 

A Kelloggot kritika érte, mert mesterséges ételfestékeket használt néhány reggeli gabonapelyhében.

A nasipiacon a PepsiCo nemrégiben felvásárolta a Siete Foods tortilla-csipsz-gyártót, J. M. Smucker felvásárolta a Twinkies snack-tortakészítő Hostess Brandst.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.