BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Wizz Air-főnök Váradi szerint a briteket felhergelték a cégvezetők ellen – nem egyedül mondja

A részvényesek egy része fellázadt a légitársaság-vezető javadalmazása ellen. A Wizz Air-vezér Váradi József nyilatkozata egy olyan jelenség ellen emel szót, amely elharapódzott a szigetországban, és éppen nagy vita zajlik róla.

Miután szerdán a részvényesek 28 százaléka a vezetői javadalmazások elfogadása ellen szavazott, Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója védelmébe vette fizetését, amely tavaly 3,8 millió eurót tett ki, mondván Nagy-Britanniában egyfajta cégvezető-ellenes hangulat alakult ki.

-
Fotó: Eric Piermont

A tehetségek megtartáshoz kell a magas fizetés Váradi József szerint

Váradi József szerint bár egyesek másfajta társadalmi paradigmában gondolkoznak, nem lehet figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a vezetői fizetések az emberek megtartását szolgálják, ami fontos a cég szempontjából. A The Telegraphnak nyilatkozó cégvezető szerint a Wizz Air fizetési rendszere méltányos és igazságos a teljesítmény jutalmazása terén, miközben a cég környezetét is  figyelembe veszi.

A magyarországi központú, ám 

a londoni tőzsdén listázott légitársaság részvényeseinek lázadása a magas vezetői javadalmazással szemben azzal is összefüggésben lehet, hogy a cég árfolyama nem teljesített valami fényesen az elmúlt hónapokban, 

egy év alatt 40 százalékot vesztett értékéből még úgy is, hogy pénteken több mint 8 százalékot ugrott az árfolyam.

A részvények teljesítményére egyaránt rányomta a bélyegét a cég fő piacának számító kelet-európai régió iránti kereslet csökkenése az orosz–ukrán háború miatt, a közel-keleti konfliktus és a cég repülőgépein használt Pratt & Whitney hajtóművek hibája, mely a társaság számos gépét földre parancsolta. A múlt havi éves jelentés után a cég értéke akkorát zuhant, hogy egyetlen nap alatt 480 millió fontot vesztett az értékéből a cég.

Váradi József fizetése a márciusig tartó üzleti évben 2,3 millió eurónyi részvényt is tartalmazott, miután a számára kitűzött 100 millió fontos bónusz reménye elúszni látszik. A jelenleg 12 font alatti árfolyam mellett mozgó Wizz Air részvényesei azt minden bizonnyal örömmel fizetnék ki a cégvezetőnek, hiszen Váradi akkor kapná meg, ha az árfolyam átlépné a 120 fontot.

A Wizz Air annyit fizet a vezetőknek, amennyit az iparágban szokás

A Wizz Air-vezér szerint a cég fizetései megfelelnek az iparági átlagnak, és arra is felhívta a figyelmet, hogy az ellenszavazatok ellenére több mint 72 százalék viszont támogatta a fizetési csomagját. 

Váradi József megszólalása ahhoz a vitához kapcsolódik, melyet a londoni tőzsdét vezető Julia Hoggett indított el, amikor arról beszélt, hogy Nagy-Britanniát visszafogják a magas fizetés elleni kampányok. 

A Burberry élén álló Joshua Schulman fizetése is össztűz alá került, miután a cégvezető az év első kilenc hónapjára 2,6 millió fontot kapott, idén pedig 5,6 millió fontra számíthat, ha eléri a bónuszhoz szükséges célokat, miközben a cég 1700 dolgozót bocsátott el. A Ryanair vezére, Michael O’Leary idén több mint 100 millió eurós bónuszra jogosult a kitűzött célok elérése után.

Ami a vállalkozási környezetet illeti, a londoni tőzsdét sorban hagyják el a nagyvállalatok, az óceán túloldalára helyezve át részvényeik kereskedését.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.