BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Wizz Air-főnök Váradi szerint a briteket felhergelték a cégvezetők ellen – nem egyedül mondja

A részvényesek egy része fellázadt a légitársaság-vezető javadalmazása ellen. A Wizz Air-vezér Váradi József nyilatkozata egy olyan jelenség ellen emel szót, amely elharapódzott a szigetországban, és éppen nagy vita zajlik róla.

Miután szerdán a részvényesek 28 százaléka a vezetői javadalmazások elfogadása ellen szavazott, Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója védelmébe vette fizetését, amely tavaly 3,8 millió eurót tett ki, mondván Nagy-Britanniában egyfajta cégvezető-ellenes hangulat alakult ki.

-
Fotó: Eric Piermont

A tehetségek megtartáshoz kell a magas fizetés Váradi József szerint

Váradi József szerint bár egyesek másfajta társadalmi paradigmában gondolkoznak, nem lehet figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a vezetői fizetések az emberek megtartását szolgálják, ami fontos a cég szempontjából. A The Telegraphnak nyilatkozó cégvezető szerint a Wizz Air fizetési rendszere méltányos és igazságos a teljesítmény jutalmazása terén, miközben a cég környezetét is  figyelembe veszi.

A magyarországi központú, ám 

a londoni tőzsdén listázott légitársaság részvényeseinek lázadása a magas vezetői javadalmazással szemben azzal is összefüggésben lehet, hogy a cég árfolyama nem teljesített valami fényesen az elmúlt hónapokban, 

egy év alatt 40 százalékot vesztett értékéből még úgy is, hogy pénteken több mint 8 százalékot ugrott az árfolyam.

A részvények teljesítményére egyaránt rányomta a bélyegét a cég fő piacának számító kelet-európai régió iránti kereslet csökkenése az orosz–ukrán háború miatt, a közel-keleti konfliktus és a cég repülőgépein használt Pratt & Whitney hajtóművek hibája, mely a társaság számos gépét földre parancsolta. A múlt havi éves jelentés után a cég értéke akkorát zuhant, hogy egyetlen nap alatt 480 millió fontot vesztett az értékéből a cég.

Váradi József fizetése a márciusig tartó üzleti évben 2,3 millió eurónyi részvényt is tartalmazott, miután a számára kitűzött 100 millió fontos bónusz reménye elúszni látszik. A jelenleg 12 font alatti árfolyam mellett mozgó Wizz Air részvényesei azt minden bizonnyal örömmel fizetnék ki a cégvezetőnek, hiszen Váradi akkor kapná meg, ha az árfolyam átlépné a 120 fontot.

A Wizz Air annyit fizet a vezetőknek, amennyit az iparágban szokás

A Wizz Air-vezér szerint a cég fizetései megfelelnek az iparági átlagnak, és arra is felhívta a figyelmet, hogy az ellenszavazatok ellenére több mint 72 százalék viszont támogatta a fizetési csomagját. 

Váradi József megszólalása ahhoz a vitához kapcsolódik, melyet a londoni tőzsdét vezető Julia Hoggett indított el, amikor arról beszélt, hogy Nagy-Britanniát visszafogják a magas fizetés elleni kampányok. 

A Burberry élén álló Joshua Schulman fizetése is össztűz alá került, miután a cégvezető az év első kilenc hónapjára 2,6 millió fontot kapott, idén pedig 5,6 millió fontra számíthat, ha eléri a bónuszhoz szükséges célokat, miközben a cég 1700 dolgozót bocsátott el. A Ryanair vezére, Michael O’Leary idén több mint 100 millió eurós bónuszra jogosult a kitűzött célok elérése után.

Ami a vállalkozási környezetet illeti, a londoni tőzsdét sorban hagyják el a nagyvállalatok, az óceán túloldalára helyezve át részvényeik kereskedését.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.