Van mit kozmetikázni az Estée Lauder eredményein, az amerikai piacvezető szépségipari társaság ugyanis 546 millió dolláros veszteséget mutatott ki a júniussal zárult negyedévéről – igaz, ez jobb az egy évvel korábbi 284 millió dollárnál. Ebben jelentős részt a költségcsökkentési programra elszámolt 610 millió dollár, a Too Faced és a Dr.Jart+ bőrápolási márkához kapcsolódó, kényszerű értékleírás, valamint a rákkeltő talkumperek rendezésére kifizetett 159 millió dollár játszotta a főszerepet, de a vállalat forgalmi adatai is borzasztóan alakultak: 12 százalékkal, 3,411 milliárd dollárra zuhantak.
Minden piacán zsugorodást mutatott ki az Estée Lauder, különösen szembeötlő a legnagyobb piacán, azaz az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magába foglaló (EMEA) térségben elszenvedett 22 százalékos visszaesés és az 1,293 milliárd dolláros forgalom. Amerikában 6 százalékos (949 millió dollár), Ázsiában 3 százalékos (1,166 milliárd dollár) volt a csökkenés.
A cégnél a kiismerhetetlen amerikai vámpolitikával és a bizonytalan fogyasztói hozzáállással magyarázták a megrendelések és a vásárlóerő látványos apadását. Az amerikai büntetővámokra a célpiacokon viszonossági vámokkal éltek a kereskedelmi partnerek, ezzel rontották a termékeit döntően az Egyesült Államokban előállító Estée Lauder exportpozícióit, a társaságnak emiatt 100 millió dollárral csökkent a negyedéves üzemi nyeresége.
A 2025 februárjában meghirdetett profitbővülési és növekedési program azonban a megújult cégvezetés és az új vezérigazgató, Stephane de La Faverie szerint sikerre predesztinált, s nem a forgalomcsökkenést, hanem inkább a haszonkulcsok emelkedését kellene figyelniük az elemzőknek és a befektetőknek.
A bruttó haszonkulcs pedig 71,8 százalékról kereken 72 százalékra javult a negyedévben. A marzs a költségcsökkentő program végrehajtásának köszönhetően nőtt, s a cég ezután is erre fog koncentrálni. A profit azonban a többi között a 3200 álláshely megszüntetésével és 747 millió dolláros költséggel járó leépítési program végrehajtásával indulhat növekedésnek.
A program teljes költsége elérheti az 1,6 milliárd dollárt. A luxuskozmetikai gyártó figyelmeztetett arra is, hogy a vámok mélyen belemarnak a nyereségébe, ennek a hatását a készleteik csökkentésével és a marketingköltségeik visszafogásával igyekeznek tompítani. Egyúttal a vámhatás mérséklésére a legnagyobb piacaik kiszolgálásában a japán és európai gyáraiknak nagyobb szerepet szánnak, az Amerikában gyártott készítményeik exportjának visszafogásával párhuzamosan.
A vállalat Kínában és az EMEA régióban értékesített termékeinek eddig nagyjából 25 százalékát amerikai gyártóüzemeiből exportálta. Alapanyagaik nagy része importból származik, így azok drágulásával is számolniuk kell. A többi között
márkat birtokló óriáscégnek a termékportfólióval is lesz teendője, ugyanis a bőrápolási, a hajápolási és az illatszer kategóriában bevételcsökkenést mutatott ki, egyedül a smink üzletág hozott 4 százalékos bővülést. Ellenkező előjellel épp ugyanakkorát, mint amennyit a piac lekalapált a szerdán közzétett negyedéves gyorsjelentést követően a luxusipar amerikai prominensének részvényárfolyamából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.