A Kraft Heinz vezetése a vállalat kettéválasztásával kísérli meg újra beindítani a vállalat évek óta akadozó növekedését – derült ki a cég kedden publikált közleményéből.
A vállalat részvényei az amerikai tőzsdenyitás után eleinte nem nagyon mozdultak a hírre, később azonban – a tengerentúli tőzsdéken kibontakozó eséssel párhuzamosan – a kurzus több mint 3 százalékkal, 27 dollárra zuhant. Az elmúlt egy évben az árfolyam körülbelül 21 százalékkal, év eleje óta pedig 9 százalékkal csökkent.
A Global Taste Elevation névre keresztelt szószüzletág olyan márkákat kap hozományba, mint például a Heinz ketchup, a Philadelphia krémsajt és a Kraft Mac & Cheese sajtos makaróni.
Az élelmiszeripari egység, amely a North American Grocery nevet kapja, az Oscar Mayer, a Kraft Singles és a Lunchables márkát viheti magával.
Tavaly a szószüzletág körülbelül 15,4 milliárd dollár bevételt termelt, míg az élelmiszeripari üzletág körülbelül 10,4 milliárd dollárt.
A Kraft Heinz márkái ikonikusak és népszerűek, de a jelenlegi szervezeti struktúránk összetettsége miatt nehéz hatékonyan elosztani a tőkét, a prioritásokat felállítani és a legígéretesebb területekre összpontosítani
– mondta Miguel Patricio, a vállalat igazgatótanácsának elnöke.
A szétválást, amelyet nem terhel adófizetési kötelezettség, várhatóan 2026 második felében hajtják végre.
A Kraft Heinz már májusban közölte, hogy szervezeti átalakításokat fontolgat a részvényesi érték növelése érdekében. Az Egyesült Államokban a csomagolt élelmiszereket gyártó vállalatok nehézségeit alapvetően az okozza, hogy a vásárlók egyre inkább az egészségesebb és olcsóbb harapnivalók felé fordulnak.
A Kraft Heinz esetében főként a Lunchables, a Capri Sun, a sajtos makaróni, valamint a majonéz iránti kereslet esett vissza. A vállalat átalakította portfólióját, és egészségesebb termékekbe fektetett be, hogy jobban megfeleljen a változó fogyasztói ízlésnek.
A tervezett szétválasztás, amely illeszkedik az amerikai élelmiszer- és italipari szektoron végigsöprő vállalati felbomlási hullám mintázatába, tulajdonképpen javarészt visszafordítja a 2015-ös Kraft–Heinz-fúziót, amit Warren Buffett és a 3G Capital hozott össze, nem kis bírálatot kiváltva a későbbiekben.
A Kellogg tavaly szétválasztotta a harapnivalókra specializálódott Kellanova és a gabonapelyhek gyártásával foglalkozó WK Kellogg vállalatot, míg a Keurig Dr Pepper éppen a 2018-as fúzióját igyekszik elfeledtetni.
A vállalat a második negyedévben veszteséges volt, amit főként egy 9,3 milliárd dolláros értékcsökkenési leírás okozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.