BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Telepakolja a régiót e-töltőkkel a Mol nagy vetélytársa - nem aprózza el az óriáscég, gigantikus gyárat épít a magyar határon

Úgy felpörög az e-mobilitás a régióban, hogy még a földgázszegmenst is maga után húzza. Az OMV az ellenszélben is kitart elektrifikációs stratégiája mellett.

Négyszeresére növeli az OMV közép-európai elektromos töltőállomásai számát, mivel az e-mobilitás egyre népszerűbb a régióban – mondta Alfred Stern vezérigazgató kedden.

Electric vehicle charging. OMV
Az OMV felpörgeti az e-töltők telepítését / Fotó: David Paul Morris

OMV: az e-mobilitás húzza a földgázszegmenst is
 

Az osztrák energiaipari óriáscég szerint úgy pörög az elektromos mobilitás a régióban, hogy az a gázüzletágát is fellendíti, mivel minden lehetséges energiaforrást áramtermelésre kell fordítaniuk.

Ennélfogva egész Európa is hosszabb ideig és nagyobb mennyiségben igényli még a földgázt, mint azt korábban jelezték – következtetett Stern. A vállalat egyébként az elmúlt 12 hónapban is megduplázta már gyorstöltőállomásai számát Közép-Európában, és 2030-ra körülbelül 5000 ilyen állomás üzemeltetését tervezi.

Jelentős az áramigény. A jövőben valóban már csak az áramhálózat egyensúlyának fenntartásához is egyre több földgázra lesz szükségünk

– emelte ki Berislav Gaso, a vállalat energiaüzletágának vezetője is.
Bár a bécsi székhelyű vállalat olajtermelése továbbra is tetemes bevételt generál, Stern szerint a beruházások egyre inkább a nagyobb növekedési potenciállal rendelkező szektorokba, például a földgázszegmensbe áramlanak.

Az OMV tehát – úgy tűnik – kitart az elektrifikációs stratégiája mellett, miközben több globális energiaóriás is visszatérőben van a kőolajhoz, és a Trump-kormányzat is egyre nagyobb nyomást gyakorol a Nemzetközi Energiaügynökségre (IEA), hogy módosítsa a 2029-ben bekövetkező kőolajcsúcsra vonatkozó előrejelzését.

 

A magyar határon épül a hatalmas zöldhidrogén-üzem

Stern ezzel szemben még fel is szólította az európai szabályozó hatóságokat, hogy tartsák be ambiciózus éghajlat-politikai céljaikat, és teremtsenek átláthatóbb viszonyokat a szén-dioxid-kibocsátási engedélyek árazásában.

Az OMV különben arra számít, hogy a szén-dioxid-kibocsátási engedélyek ára 2026 és 2030 között tonnánként 70-110 euró körül alakulhat. Kedden az amszterdami ICE Endex tőzsdén egy tonna szén-dioxid-kibocsátási joggal 78,90 euróért kereskedtek.

Stern szerint ugyanis a szabályozásnak a kibocsátás költségeinek emelésére kellene összpontosítania, ahelyett, hogy technológiákat írna elő.

Jóllehet az OMV a következő négy évre 3,5 milliárd euróval csökkentette beruházási kiadásait, továbbra is önti a pénzt a fenntartható energetikába. Megkezdte a magyar határon Európa egyik legnagyobb zöldhidrogén-üzemének építését, emellett számottevő összeget fektet a geotermikus energiába is.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.