A pénzügyi tudatosság játékos fejlesztésére indított versenyt Nagy Diák Banktudós címmel az MBH Bank és a DUE Médiahálózat, amelyen több mint 15 ezer hallgató vagy középiskolás vett részt.
A többek között külföldi tengerparti nyaralás, iPhone 15 és Apple Watch 9 fődíjért folyó versenyre a legtöbben az ELTE, a BGE és a Corvinus Egyetem hallgatói közül jelentkeztek, de sokan voltak a kitöltők közül a Debreceni Egyetem, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, valamint a Szegedi Tudományegyetem diákjai is.
A verseny első fordulós tesztjéből az is kiderült, hogy míg tavaly csak tízből kilenc diák tudta, mi a teendője, ha ellopják a bankkártyáját, vagy azt, hogy milyen egy biztonságos jelszó, addig idén már a kitöltők 97 százaléka válaszolt ezekre a kérdésekre helyesen. A válaszadók 91,67 százaléka volt képben a mobilfizetésekkel, de
több mint 90 százalék ismeri a kripto fogalmát, sőt, még annak a mindennapi pénzügyekben betöltött szerepét is helyesen definiálja.
Közel 88 százalék tudja, hogy mi a különbség a bankkártya és a bankszámla között, és csaknem 89 százalék számára a tudatos pénzügyi tervezés jelenti a legnagyobb segítséget a takarékoskodásban. Az is kiderült, hogy a fiatalok 90 százalék fölötti arányban a lakhatási költségeket tartják a legfontosabbnak, habár voltak, akik elsődleges prioritásként a Netflix-előfizetés (2 százalék) és az új mobiltelefon vásárlását (5 százalék) jelölték meg.
Azonban hiába tartják fontosnak a fiatalok a pénzügyi tudatosságot, a megtakarítások terén még van mit tanulniuk. Tavaly a kiberbiztonsági és biztonságos digitális vásárlást feszegető kérdésekre érkezett a legkevesebb helyes válasz, idén azonban a takarékossági és hiteltermékekkel kapcsolatos kérdéseken hasaltak el a legtöbben.
Tízből három kitöltő nem ismeri a reálhozam fogalmát, még annak ellenére sem, hogy tízből kilencen tudják, mit jelent az infláció.
Kutas István, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója szerint a pénzintézet célja olyan eszközök biztosítása és olyan ismeretek átadása, melyek segítik a lakosságot abban, hogy tájékozottabb és magabiztosabb legyen a gazdasági és pénzügyi kérdésekben.
A verseny első fordulójában legtöbb pontot szerzők december folyamán előbb középdöntőben, majd döntőben mérhetik össze tudásukat, majd januárban az Educatio kiállításon vehetik át jutalmukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.