A megtakarítások és hitelek területén van a legtöbb tanulnivalójuk a fiataloknak
A pénzügyi tudatosság játékos fejlesztésére indított versenyt Nagy Diák Banktudós címmel az MBH Bank és a DUE Médiahálózat, amelyen több mint 15 ezer hallgató vagy középiskolás vett részt.

A többek között külföldi tengerparti nyaralás, iPhone 15 és Apple Watch 9 fődíjért folyó versenyre a legtöbben az ELTE, a BGE és a Corvinus Egyetem hallgatói közül jelentkeztek, de sokan voltak a kitöltők közül a Debreceni Egyetem, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, valamint a Szegedi Tudományegyetem diákjai is.
A biztonsági kérdésekben képben vannak a diákok
A verseny első fordulós tesztjéből az is kiderült, hogy míg tavaly csak tízből kilenc diák tudta, mi a teendője, ha ellopják a bankkártyáját, vagy azt, hogy milyen egy biztonságos jelszó, addig idén már a kitöltők 97 százaléka válaszolt ezekre a kérdésekre helyesen. A válaszadók 91,67 százaléka volt képben a mobilfizetésekkel, de
több mint 90 százalék ismeri a kripto fogalmát, sőt, még annak a mindennapi pénzügyekben betöltött szerepét is helyesen definiálja.
Közel 88 százalék tudja, hogy mi a különbség a bankkártya és a bankszámla között, és csaknem 89 százalék számára a tudatos pénzügyi tervezés jelenti a legnagyobb segítséget a takarékoskodásban. Az is kiderült, hogy a fiatalok 90 százalék fölötti arányban a lakhatási költségeket tartják a legfontosabbnak, habár voltak, akik elsődleges prioritásként a Netflix-előfizetés (2 százalék) és az új mobiltelefon vásárlását (5 százalék) jelölték meg.
A megtakarítások és hitelek területén még van mit tanulniuk a fiataloknak
Azonban hiába tartják fontosnak a fiatalok a pénzügyi tudatosságot, a megtakarítások terén még van mit tanulniuk. Tavaly a kiberbiztonsági és biztonságos digitális vásárlást feszegető kérdésekre érkezett a legkevesebb helyes válasz, idén azonban a takarékossági és hiteltermékekkel kapcsolatos kérdéseken hasaltak el a legtöbben.
Tízből három kitöltő nem ismeri a reálhozam fogalmát, még annak ellenére sem, hogy tízből kilencen tudják, mit jelent az infláció.
Kutas István, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója szerint a pénzintézet célja olyan eszközök biztosítása és olyan ismeretek átadása, melyek segítik a lakosságot abban, hogy tájékozottabb és magabiztosabb legyen a gazdasági és pénzügyi kérdésekben.
A verseny első fordulójában legtöbb pontot szerzők december folyamán előbb középdöntőben, majd döntőben mérhetik össze tudásukat, majd januárban az Educatio kiállításon vehetik át jutalmukat.