Az OTP Bank a hazai pénzintézetek közül elsőként vezette be a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) azonosítási szolgáltatását saját webalkalmazásaiban. Az új megoldás lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással azonosítsák magukat az OTP Internetbankban és rövid időn belül az OTP Portálokon, így gyorsabbá válik számukra az ügyintézés – közölte a vállalat.
Vouszka Péter, az OTP Bank digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztésért felelős vezetője elmondta: további fejlesztéseken dolgoznak, amellyel ki tudjuk használni a DÁPe azonosítási szolgáltatás előnyeit. Például egy lakcímváltozás automatikusan frissülhetne a banki nyilvántartásban is, ami jelentősen leegyszerűsíti az adminisztrációt.
Kovács Bálint, az alkalmazást fejlesztő IdomSoft Zrt. solution product managere szerint a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással már eddig is mintegy kétszáz állami ügyintézési felületre lehetett bejelentkezni, emellett több mint 120 piaci szervezet dolgozik az azonosítási szolgáltatás bevezetésén.
Ezeken a felületeken felhasználónevek és jelszavak megadása helyett elég lesz a mobilalkalmazás, hogy a felhasználó igazolja a személyazonosságát – ugyanolyan hitelesen, mintha személyesen jelenne meg, és ellenőriznék az okmányait.
Ügyintézés egyszerűen: megérkezett a Digitális Állampolgár weboldal
Elindult a Digitális Állampolgár weboldal. A felület célja, hogy az állampolgárok életszerű és közérthető tájékoztatást kapjanak az őket érintő legfontosabb életesemények ügyintézési folyamatairól. A program célja, hogy a jelenlegi, sokszor bonyolult és bürokratikus közigazgatás helyett egy érthető, átlátható, az állampolgárokat segítő rendszer jöjjön létre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.