Az OTP Bank bevezette a DÁP-azonosítást
Az OTP Bank a hazai pénzintézetek közül elsőként vezette be a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) azonosítási szolgáltatását saját webalkalmazásaiban. Az új megoldás lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással azonosítsák magukat az OTP Internetbankban és rövid időn belül az OTP Portálokon, így gyorsabbá válik számukra az ügyintézés – közölte a vállalat.

Vouszka Péter, az OTP Bank digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztésért felelős vezetője elmondta: további fejlesztéseken dolgoznak, amellyel ki tudjuk használni a DÁPe azonosítási szolgáltatás előnyeit. Például egy lakcímváltozás automatikusan frissülhetne a banki nyilvántartásban is, ami jelentősen leegyszerűsíti az adminisztrációt.
Kovács Bálint, az alkalmazást fejlesztő IdomSoft Zrt. solution product managere szerint a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással már eddig is mintegy kétszáz állami ügyintézési felületre lehetett bejelentkezni, emellett több mint 120 piaci szervezet dolgozik az azonosítási szolgáltatás bevezetésén.
Ezeken a felületeken felhasználónevek és jelszavak megadása helyett elég lesz a mobilalkalmazás, hogy a felhasználó igazolja a személyazonosságát – ugyanolyan hitelesen, mintha személyesen jelenne meg, és ellenőriznék az okmányait.
Ügyintézés egyszerűen: megérkezett a Digitális Állampolgár weboldal
Elindult a Digitális Állampolgár weboldal. A felület célja, hogy az állampolgárok életszerű és közérthető tájékoztatást kapjanak az őket érintő legfontosabb életesemények ügyintézési folyamatairól. A program célja, hogy a jelenlegi, sokszor bonyolult és bürokratikus közigazgatás helyett egy érthető, átlátható, az állampolgárokat segítő rendszer jöjjön létre.


