Sportgazdaság

Növekedett, de még így is mélyponton a Super Bowl nézettsége

1,7 millióan többen nézték az idei amerikaifutball-döntőt, ám ez a szám is jócskán elmarad a 2015-ös rekordnézettségtől.

Többen nézték idén az Egyesült Államokban az amerikaifutball nagydöntőjét, a Super Bowlt, mint tavaly, ám a növekedés nem számottevő – derül ki a Nielsen felméréséből, amit a statista.com szemlézett.

Az idei finálét – amiben a Kansas City Chief's legyőzte a San Fransisco 49ers-t – 99,9 millióan nézték a mérkőzést közvetítő Fox csatornán.

Fotó: Mark Humphrey / MTI/AP

A tavalyi döntőt, amiben a Super Bowl-ok történetének legkevesebb pontja született – a New England Patriots 13-3-ra legyőzte a Los Angeles Rams-et – 98.2 millióan követték a tévéképernyőkön keresztül Amerika-szerte, ami 11 éves mélypontot jelentett.

A mostani nézettségnövekedéssel négyéves csökkentő tendencia szakadt meg.

Bár a Super Bowl még mindig a legnézettebb sporteseménynek számít, a 2015-ös csúcsnézettséghez képest 14,5 millió nézőt veszített.

Az összes platformot figyelembe véve (a Fox, a Fox Deportes és több digitális felület) az 54. Super Bowl-t 102 millió nézőt vonzott szemben, a tavalyi 100,7 millióval.

Super Bowl nézettség amerikaifutball
Kapcsolódó cikkek