BUX 51,446.2
+0.16%
BUMIX 4,360.92
-0.03%
CETOP20 2,327.67
-1.03%
OTP 17,555
-0.06%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-2.72%
0.00%
+0.67%
ZWACK 16,400
-0.61%
0.00%
ANY 1,595
+1.27%
RABA 1,530
-0.65%
0.00%
-0.58%
+0.28%
-0.35%
-0.79%
-1.14%
+0.90%
+0.30%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,476
+0.57%
-0.97%
ALTEO 1,360
-0.73%
0.00%
+2.80%
EHEP 1,900
0.00%
0.00%
+0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.59%
-22.63%
0.00%
SunDell 37,200
0.00%
-3.79%
+1.35%
+0.57%
0.00%
+0.31%
+2.19%
Forrás
RND Solutions
Sportgazdaság

Zöld jelzést kapott a Forma 1-es költséghatár csökkentésének ütemezése

A FIA motorsport világtanácsa elfogadta az aerodinamikai tesztekre vonatkozó módosításokat is.

A csapatok után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is elfogadta a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság következő évekre vonatkozó költséghatár-csökkentésének ütemezését.

A rendelkezés szerint jövőre 145 millió dollár lesz a költséghatár, 2022-ben 140 millió, míg a 2023-25-ös időszakban 135 millió.

A FIA 21 versenyes idényekkel számol 2021-től, s az összegekbe nem tartozik bele a pilóták fizetése, valamint a motorköltség.

A Forma-1 győzött. Nagyon fontos ez a döntés a sportágunknak, amely egy ideje pénzügyi szempontból fenntarthatatlan volt, és a saját jövőjét kockáztatta

– jelentette ki a határozat nyilvánosságra kerülése után Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke.

A FIA motorsport világtanácsa elfogadta az aerodinamikai tesztekre vonatkozó módosításokat is:

eszerint a vb-pontversenyben hátrébb végző csapatok az élmezőnynél többet tesztelhetnek majd szélcsatornában

a soron következő szezon előtt.

Fotó: ANDREJ ISAKOVIC / AFP

A Forma-1-ben 2021-re vonatkozóan 175 millió dolláros költséghatárt terveztek, de a koronavírus-világjárvány miatt ezt újra kellett tárgyalniuk a feleknek.

Több csapat is jelezte, hogy a 100 millió dollárnál nem sokkal nagyobb összeggel értene csak egyet, míg

a Ferrari a tárgyalások során kijelentette, hogy 145 millió dollárnál kevesebből nem szeretne gazdálkodni.

Az autós gyorsasági világbajnokság mostani szezonjában a pandémia miatt az Ausztrál Nagydíj után sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, az azeri és a kanadai viadalt elhalasztották, míg a monacóit és a franciát törölték.

Az első futam így július 5-én az Osztrák Nagydíj lehet, ami után következne július 19-én a Brit, majd augusztus 2-án a Magyar Nagydíj.

A Forma-1 vezetése 15-18 verseny megrendezésében bízik.

Kapcsolódó cikkek