Nagy a verseny a Nascar-jogokért
A Nascar közvetítési jogainak legújabb csomagjáért az Amazon szállt sorompóba a Warner Bros. Discovery ellen, miután az autóverseny újabb médiavállalkozások számára tenné lehetővé a közvetítéseket, hogy növelje bevételeit.
A most meghirdetett csomag, mely az Egyesült Államokban a közvetítésekre jogosult harmadik csatorna kiválasztását célozza,
6-8 nyári verseny képernyőre tűzését tenné lehetővé az ügyet ismerő források szerint.

A Warner Bros. 2015-ig a TNT nevű csatornáján sugározta a Nascar futamait, és most a nyári hónapokra keres sportprogramokat, különös tekintettel az NBA szezon lezárultát követő hónapokra.
Az autóverseny jelenlegi partnerei, a Comvast birtokában lévő NBC és a Fox pedig közel vannak szerződéseik megújításához. A két cég évente 820 millió dollárt fizet a jogokért, melyek a 2024-es szezon végéig szólnak. Bár a Nielsen adatai szerint tavaly a futamok átlagos nézettsége elérte a 3 millió főt, ez 4 százalékkal elmarad a 2018-as idény számaitól – írja a Bloomberg.
A Nascar úgy szeretne több pénzt kapni a közvetítési jogokért, mint az NFL vagy az MLB,
melyek a televíziós jogokat csomagokra feldarabolva dobták piacra és a streamingszolgáltatókat is előszeretettel nyerték meg partnerként. Az Amazon például az NFL csütörtöki meccseinek nyerte el az exkluzív jogait, de az amerikai foci bajnoksága hamarosan a YouTube-on is elérhető lesz, miközben az Apple a baseball és a hagyományos futball-liga, az MLS közvetítési jogaiból vásárolt be.
A múlt hónapban a CW Network a 2025 és 2031 közötti időre szerezte meg a Nascar Xfinity Series sugárzási jogait, melyért évi 115 millió dollárt fizet. Azonban a kábeltévé-előfizetők számának apadásával a médiacégek egyre óvatosabbak a sportesemények közvetítési jogaival kapcsolatban, ezért van a Nascarnak is már 4 partnerre szüksége a korábbi kettő helyett. A közvetítők számának növekedésével az autóverseny bevételei így mégis nőhetnek.


