Piacra dobná a Bundesliga marketingjogainak egy kisebb szeletét a Német Labdarúgóliga (DFL), amely a Reuters értesülései szerint öt befektetővel tárgyal a mintegy egymilliárd eurós ügyletről.
A hírügynökség forrásaira hivatkozva arról ír, hogy a 36 élvonalbeli és másodosztályú fociklubot tömörítő szervezet 900 millió és egymilliárd euró közötti összegért értékesítené a Bundesliga és a 2. Bundesliga közvetítési, hirdetési és digitális jogainak egy részét.
A DFL öt befektetőtől kért be ajánlatot, a lehetséges stratégiai üzletfelek között szerepel az Advent, a Blackstone, a Bridgepoint, a CVC és az EQT. A források elmondása szerint a liga ezek közül legalább négy előzetes ajánlat befutására számít december elejéig. Az érintett cégek hárították a Reuters megkeresését az ügyben.
A fordított aukciós eljárás során a pénzügyi befektetők legfeljebb egymilliárd euróért szerezhetnek maximum nyolcszázalékos részesedést a következő 20 évre egy újonnan alapítandó médiacégben, amely a Bundesliga televíziós, reklám- és digitális jogait birtokolja.
Az új tőkeerős befektető megjelenésétől országos médiapozíciójának erősítését, valamint a digitális és nemzetközi üzletág bővítését várja a fociliga. A kluboknak kiküldött levél szerint a külső befektető bevonása „a szövetségi bajnokságok sportszakmai és gazdasági versenyképességének biztosításáról szól”.
A Bundesliga az egyik legértékesebb európai bajnokság
A Statista adatai szerint a Bundesliga a harmadik legnagyobb márkaértékű labdarúgó liga Európában, csupán a spanyol és az angol élvonal előzi meg:
- Premier Legue 9 ezer milliárd euró
- La Liga 4,2 ezermilliárd euró
- Bundesliga 2,9 ezer milliárd euró
- Serie A 2,1 ezer milliárd euró
- Ligue 1 1,5 ezer milliárd euró
A Bundesliga-klubok a szervezet december 11-i közgyűlésén dönthetnek az értékesítési eljárás folytatásáról, amihez a 36 csapat kétharmadának jóváhagyása szükséges.
A DFL harmadik alkalommal tesz kísérletet a marketingjogok részleges értékesítésére, miután a legutóbbi, májusi javaslathoz nem sikerült megszerezni a klubok támogatását. Az új javaslat szerint a leendő új résztulajdonos nem szólhatna bele a játékterv vagy a liga kialakításába, és a DFL határozhatná meg azt is, hogy ki vezesse az új marketingcéget.