„Légy részese a következő nagy dobásnak” néven indít befektetési kampányt a Brancs, Magyarország első vállalkozóknak szóló közösségi piactere, ahol nemcsak termékeket lehet vásárolni, hanem befektetni is lehet a legkülönfélébb ötletekbe. A koncepciója alapvetően a Kickstarter befektetési oldallal hasonlítható össze, amíg azonban ott a technológiai ötletek és termékek vannak a fókuszban, addig a Brancs palettája jóval szélesebb, számos kulturális, művészi és mezőgazdasági projekt fut rajta keresztül.

Brancsközösség.hu Zrt., Spacebuzz, űrhajó, spaceship,
Fotó: Brancsközösség.hu Zrt.

A portál célja, hogy tényleges változást tudjon hozni a hazai startup-ökoszisztémában, és az induló vállalkozásoknak valós teljesítményeket kommunikáló kampányfelületet biztosítson. Szeretnék, hogy két éven belül a magyar ötletekből indult startupok kilépjenek a nemzetközi színtérre.

Az indulás óta eltelt öt hónapban mintegy 50 kampányt menedzseltünk, és több mint 20 millió forinttal támogattuk a projekteket. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, hiszen ezernél is több pályázat futott át rajtunk

– mondta Kövesdi Gábor, a Brancs alapítója.

A befektetési kampányukat a tőkeportálon indították el. Az előregisztráció során jelentkező befektetőknek a kezdeti időszakot egy zárt követi, amikor kizárólag nekik lesz lehetőségük invesztálni a vállalkozásokba. A mindenki számára elérhető, nyílt szakasz várhatóan 2023 elején indul.

Elindul a Brancs közösségi piactér

Több száz ötlet vár arra, hogy a platformon bemutatkozhasson.

A Brancs egyik futó kampánya a SpaceBuzz, melynek célja, hogy felhívja a gyerekek és a felnőttek figyelmét a klíma- és környezetvédelem fontosságára. Mindezt egy oktatási program keretében zajló virtuális űrutazással, ahol a résztvevők egyebek között egy rakétában ülve megtapasztalhatják azt is, hogy milyennek látják az űrhajósok Földünket a világűrből.

A program 12 leckéből áll, az oktatást a kijelölt intézmények speciálisan felkészített szaktanárai tartják tanórán kívüli foglalkozások keretében. Az első hat óra után felmérik a tanulók tudását, és ha ők eredményesen elsajátították a hallottakat, látottakat, egy virtuális űrutazáson vehetnek részt.

A SpaceBuzz alapötlete André Kuiperstől, az ESA (Európai Űrügynökség) holland űrhajósától származik, aki elhatározta, hogy minél több fiatallal megosztja az űrutazással járó élményeket. A sikeres hollandiai indítás után további négy ország, köztük hazánk csatlakozott a programhoz.