Ismét a Telekom viszi a prímet a mobil- és tabletpiacon
A Telekom online webshopja immár harmadik éve tartja piacvezető szerepét a mobilkészülék- és tablet értékesítés területén, az online kiskereskedelmi piacon.
A szolgáltató online értékesítési felülete közel harmadát adta a teljes magyar online mobiltelefon és tablet forgalomnak, azaz ebben a két termékkategóriában nettó 11,9 milliárd forintos összesített forgalmat generált 2020-ban
– állapította meg a GKI Digital piacelemzése. E két termékkör teljes hazai online értékesítésének forgalma tavaly 36 százalékkal emelkedett, továbbá kiugró növekedés tapasztalható a szórakoztató elektronika online piacán, valamint számítástechnika kategóriában is. Az elemzés szerint a Telekom az ötödik legnagyobb forgalmú online kereskedő a TV termékkörben, míg számítástechnikai termékcsoport forgalma – közel 150 százalékos éves növekedést követően – megközelítette a 2,5 milliárd forintot.

A koronavírus felgyorsította a digitalizációt, szintlépésre kényszerítette a lakosságot, fejlesztésre ösztönözte a kereskedőket és nem utolsósorban átformálta a vásárlói szokásokat, így 2020-ban az online kereskedelem legalább 3 évet ugrott előre a fejlődésben, elérte a bruttó 909 milliárd forint éves forgalmat, ami – rekordot jelentő – 45 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Mindebből közel bruttó 204 milliárdot generáltak a műszaki cikkek, 38,3 százalékos növekedést mutatva 2019-hez képest
– mutatott rá az online kiskereskedelmi szektor jellemzőire Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.
A Telekom webshopján keresztül 2020-ban több, mint 212 ezer online rendelés történt, melynek zöme TV, mobiltelefon és laptopvásárlás volt.


