A Counterpoint Research szerint a kínai okostelefon-eladások az április és június közötti időszakban 14,2 százalékkal estek vissza az előző évhez képest, és ez évtizedes mélypontot jelent. Kína gazdaságára egyre inkább hatással vannak a szigorú Covid-szigorítások, ami az ipari szereplők körében is egyre nagyobb bizonytalanságot ébreszt – számolt be róla a Reuters.

A negyedéves eladási számok 12,6 százalékkal alacsonyabbak 2020 első negyedévénél, amikor a koronavírus-járvány kitört Kínában, és az eladások a legrosszabbak voltak 2012 negyedik negyedéve óta, amikor megjelent az iPhone 5.

A fogyasztók egyre kevesebbet költenek, és az üzleti aktivitás is jelentősen lelassult a kínai zéró-Covid-politika miatt. Sanghaj kereskedelmi negyedét áprilistól májusig lezárták, és az országos szinten elrendelt járványügyi intézkedések folyamatosan gátolják a fogyasztók vásárlásait.

Dubai,,United,Arab,Emirates,-,October,28,,2019:,Global,Smartphone
Fotó: Shutterstock

A vezető márkák eladásai mind csökkentek az utóbbi negyedévben, kivéve a Honornál, amely 2021-ben vált ki formálisan a Huaweiből. A Honor részesedése 7,7 százalékról 18,3 százalékra emelkedett, ezzel a Vivo mögött a második legnagyobb szereplővé vált. A vállalat több mint kétszeresére növelte az eladásait.

A Honor főleg a kisvárosokban hódít, ahol kevésbé szigorúak a járványügyi korlátozások, és emiatt zárhatott a vetélytársakat túlszárnyalva ilyen sikeres negyedévet.

Az Apple a 15 százalékos részesedésével a negyedik legkelendőbb márka.

Az amerikai vállalat értékesítési volumene 5,8 százalékkal csökkent, ami alacsonyabb, mint a hazai márkáknál, például az Oppo, a Xiaomi és a Vivo esetében tapasztalt visszaesés. Az Apple versenyképessé vált az utóbbi időben a kínai piacon, azonban ezen a héten leárazásokat jelentettek be az ázsiai országban, amelyeket hagyományosan akkor szoktak bevezetni, amikor az eladási számok nem az elvárt szinten mozognak.