Sikeres nyári főszezon után meglehetősen érdekes lett az utószezon a hazai utazási piacon, a Thomas Cook csődje után még kérdéses, miként alakul a 2020-as év az irodáknál. Komora Zoltán, az IBUSZ vezérigazgató-helyettese tájékoztatása szerint a társaság a tavalyi évhez képest mind az árbevétel, mind az utasszám esetében 12 százalékos emelkedést tud felmutatni a főszezonban. Füri Mihályné, a Kartago Tours cégvezetője azt közölte lapunkkal, hogy az idén nyáron nagyjából annyi utasuk volt, mint tavaly. A nyári szezonban még a piachoz képest is jól teljesített az ősszel a Thomas Cook csődje miatt nehéz helyzetbe került Neckermann: Szvoboda János cégvezető beszámolója szerint a csomagajánlataikból 18 százalékkal többet értékesítettek, mint tavaly.
Az úti célok tekintetében viszont voltak változások, ez vélhetően összefüggésben van azzal, hogy az idei szezonban bizonyos destinációk a világszerte megugró kereslet miatt számottevően megdrágultak.
A Kartagóval például Tunéziába és Egyiptomba többen utaztak az idén, Törökországba hasonló számú utast tudott küldeni az iroda, mint 2018-ban, miközben Görögország és Spanyolország kevésbé volt népszerű.
Füri Mihályné arról beszélt, hogy a fizetőképes kereslet emelkedését bizonyítja, hogy a beszerzési árak és a repülőjegyek árának általános emelkedése miatt dráguló utak is elkeltek az idén. Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezető igazgatója szerint kiemelt keresletet generáltak a csoportos körutazások és a hajóutak, ami ráadásul az év egészére igaz.
Van vevő a Thomas Cookra
A brit Hays Travel vásárolja fel a Thomas Cook teljes, 555 irodából álló nagy-britanniai hálózatát. A Hays ezzel több mint 2500 munkahelyet ment meg, 421 Thomas Cook-dolgozót már át is vett. | vg
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható