Turizmus

Jó reklám az állatkerteknek egy kis emlős születése

Lassan közeledik a tavasz, a közelgő jó idő beálltával a családok ismét meglátogatják az állatkerteket, vadasparkokat. A VG.hu annak próbált utánajárni, hogy egy-egy kisállat születése mennyire vonzza a látogatókat, egy pár hetes elefánt milyen hatással van az állatkertek bevételére.

A VG.hu megkereste Magyarország nagyobb állatkertjeit és vadasparkjait, akik mind egyetértettek azzal, hogy egy-egy kisállat születése ösztönzőleg hat a jegybevételre. Megkeresésünkre elmondták azonban, nehéz ezt pontosan mérni, hiszen számos tényező befolyásolhatja a látogatókat számát, elég csak az

  • időjárásra,
  • a jeles napokra,
  • vagy a hosszú hétvégékre
  • gondolni.

    Nem mindegy, milyen faj az új lakó

    Kérdésünkre Hanga Zoltán, a Fővárosi Állat- és Növénykert szóvivője megjegyezte: a turisták körében a legnépszerűbbek az emlősök, azon belül az egzotikusabb fajok, mint a gorilla, a szurikáta vagy az oroszlán. Hanga hozzátette: mindig népszerű, ha egy állat kölyköt nevel – kivéve a rovarok esetében –, s ha ez még egy kedvelt állatfaj is, akkor valószínűleg többen is váltanak jegyet az állatkertbe.

    Hanga Zoltán tapasztalatait is megosztotta a VG.hu-val: legnépszerűbb attrakciónak a 2013-ban és 2018-ban született kis elefántok számítottak, de a 2018-ban született gorillakölykök és a hat éve napvilágot látott orángutánokra voltak kifejezetten kíváncsiak a Városligetbe látogatók.

    Schmidt Egon, neves magyar természettudós kategorizálása szerint léteznek a „nemszeretem állatok”. Ide sorolhatóak a különböző hüllők és kétéltűek, valamint a rovarok többsége is. A kiváló ornitológus megfigyelései adhatnak magyarázatot arra, hogy miért is vonzzák jobban az embereket az emlősök és madarak, mint a sokszor félelmetesnek és undorítónak tartott bogarak és különféle csúszó-mászók.

    A Nyíregyházi Állatpark sajtófőnöke is hasonlókat osztott meg portálunkkal:

    a „szőrös” állatokat kedvelik a látogatók.

    A Budakeszi Vadasparktól Zachán Viktor egy érdekességgel egészítette ki a fent elhangzottakat. Megfigyeléseik szerint a parkba látogatók kifejezetten kíváncsiak és érdeklődőek az őshonos fajok kicsinyeire is, így a vaddisznóknak és az őzeknek sem kell szégyenkezniük.

    https://www.facebook.com/budakeszivadaspark/photos/a.194674460566470/3058630367504184/?type=3&theater

    A sajtó és a Facebook is segít

    A Veszprémi Állatkert képviselője a VG.hu-nak elmondta: amint tudomást szereznek egy új kisállat születéséről, nem csak a magánszemélyek érdeklődése, hanem a sajtó kíváncsisága is megnő. Bruckner Lászó, a veszprémi intézmény értékesítési vezetője elmondta:

    Biztos vagyok benne, hogy a televízióban, a sajtóban és az internetes felületeken megjelenő híradások ösztönzőleg hatnak a látogatókra, ezáltal a jegyértékesítésre is.

    A Nyíregyházi Állatparktól Révészné Petró Zsuzsa nyilatkozott lapunknak. Elmondása szerint a sajtóban nézőcsalogató anyagként mindegyik állatka jól „eladható”, ami végül is reklám az állatkertnek. Révészné megjegyezte: a nyírségi intézményre – anyagi szempontból – az első kis fóka születése volt a legjobb hatással.

    https://www.facebook.com/sostozoo/photos/a.132759703453115/3033452140050509/?type=3&theater

    A nyírségi állatpark információit a közösségi médiából származó információkra és megfigyelésekre alapozza.

    A VG.hu már korábban is beszámolt arról, ha hazánk valamelyik állatkertjében egy új állat látta meg a napvilágot.

    Kiemelt kép: Philippe Huguen

    Fővárosi Állat- és Növénykert Schmidt Egon Állatkert újszülött emlős jegybevétel vadaspark
    Kapcsolódó cikkek