Turizmus

Csak 2022-től számíthatunk számottevő növekedésre a szállodaiparban

Nehéz újra vonzóvá tenni a jó szakemberek előtt a szállodaipart és az idegenforgalmat.

Idén tavasszal a koronavírus-járvány magyarországi megjelenésekor a Danubius Hotels bevételei egyik napról a másikra nulla forintra csökkentek, minden foglalásuk eltűnt. A teljes szállodalánc bezárt, csak a házak felügyeletével megbízott kollégák dolgoztak a helyszínen – közölte a Danubius Hotels.

2021 átmeneti év lesz, 2022-től lehet csak fenntartható növekedésre számítani a szállodaiparban

– mondta Varga Csaba, a csoport HR igazgatója.

“Elsőként áprilistól az alacsonyabb bérkategóriákban 25, a magasabbakban 30 százalékkal csökkentettük a fizetéseket. Igényeltünk járulékkedvezményeket is. Másrészt éltünk a „Kurzarbeit” lehetőségével is, sok száz munkatársunk esetében. Ugyanakkor látni kell, hogy ez a támogatás csak egy 3 hónapos időtávra nyújtott segítséget, ráadásul egy olyan időszakban. amikor a nyári hónapokban átmenetileg megindult az üzlet és szükség volt a munkatársaink aktív munkájára. Az érdekképviseletekkel egyeztetve bevezettük az állásidő intézményét” – nyilatkozta a HR Portalnak Varga Csaba HR igazgató.

Fotó: Danubius Hotels

A pénzügyi stabilitás biztosítása mellett céljuk volt az is, hogy lehetőség szerint minél több munkahelyet megóvjanak a meglévő munkatársaik számára pedig a lehető legméltányosabb körülményeket tudják megteremteni.

Vidéki szállodáikban a nyári hónapok jól sikerültek, minden házuk teljes személyzettel üzemelt, hasonló nagyságrendű volt a forgalom, mint az utóbbi években elsősorban a belföldi turistáknak köszönhetően.

A szállodaipar jövőjéről a szakember elmondta, hogy fordulat csak jövő év közepére várható, amikor elérhetővé válhat a koronavírus elleni vakcina.

Ezzel lassan visszatérhet az utazási kedv és a bizalom. Abban bízhatunk még, hogy vidéki szállodáinkba húsvét és augusztus vége között újra sok magyar vendég érkezik. 2021-re átmeneti évet várok, szolid, de fenntartható növekedésre 2022-től lehet számítani.

A HR igazgató hozzátette, budapesti szállodáikat az üzleti, a konferenciaturizmusra és a külföldiek városlátogatásaira alapozták. Amíg nem indul be a nemzetközi turizmus, nehéz marad a helyzet. Vannak olyan szállodáik, amelyek már április óta zárva vannak, és egyelőre középtávon sincs realitása a megnyitásuknak.

Az év végi céges partikról megjegyezte: “Ez klasszikusan erős időszak iparágunkban. Van olyan szállodánk, amely decemberben 20-30 ilyen rendezvénynek szolgált helyszínéül az elmúlt években. Nem tudjuk, hogyan alakul a járványhelyzet, lesz-e bizalom az ilyen rendezvények iránt. Tavasszal sok foglalásunk volt üzleti eseményekre szeptember-októberre, ám ezeket a covid második hulláma eltüntette. Amíg nincs vakcina, hatékony terápia, addig óvatosak lesznek a cégek, ebben a helyzetben ez érthető és felelős magatartás.”

Varga Csaba pozitívumként értékelte, hogy elindították a HR átalakítását. “Elkezdtük külföldi nagyvállalati példák alapján felépíteni a saját kompetenciaközpontunkat, kialakítunk egy HR adminisztrációs szolgáltató központot is. Cél, hogy a szállodai HR generalisták adminisztratív terheit tudjuk radikálisan csökkenteni például standardizált folyamatokkal, az adminisztrációs feladatok átcsoportosításával, így az ő figyelmük a szállodákban az üzleti döntéstámogatásra és a vezetőkkel, az emberekkel való aktív együttműködésre fókuszálhat.”

A szakember kihívásnak nevezte, hogy újra vonzóvá tegyék a jó szakemberek előtt a szállodaipart és az idegenforgalmat.

Fennáll ugyanis a veszély, hogy az álláskeresők instabilnak érzik az iparágat, mert itt okozta a legnagyobb gazdasági pusztítást a koronavírus

– jegyezte meg Varga Csaba.

Danubius Hotels szállodaipar HR
Kapcsolódó cikkek