Turizmus

Turisztikai startup program indul a szektor fellendítéséért

A cél a koronavírus járvány hatásaira reagáló megoldások kifejlesztésének támogatása.

Közös inkubátort indít a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Startup Campus, hogy támogassák a turisztikai startup szektort, és

segítsék a koronavírus járvány hatásaira reagáló megoldások kifejlesztését.

Az inkubáció végén a befektetésre érett startupok megszerezhetik az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus 20 millió forintos tőkebefektetését is.

A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kezdeményezése, a CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny és a Startup Campus idén

közösen indítja el a CheckINN Startup Programot.

A 2019-ben alakult CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny azzal a céllal jött létre, hogy a felsőoktatásban tanulók körében népszerűsítse az ágazatot és az innovatív, vállalkozói szemléletet, a Startup Campus pedig iparágtól függetlenül ugyanezzel a küldetéssel szervez oktatási, inkubációs, befektetési, értékesítési és külföldi piacra lépési programokat 2016 óta.

Fotó: Shutterstock

A most először meghirdetett CheckINN Startup Program a két szervezet együttműködésével kínál inkubációs lehetőséget a korai fázisú, induló turisztikai startupok számára.

Az inkubációra májust 23-ig életkortól és földrajzi helytől függetlenül bárki jelentkezhet,

akinek van egy legalább két tagot számláló csapata és egy turisztikai, vendéglátó- vagy szállodaipari, vagy más ezekhez kapcsolódó startup ötlete vagy prototípusa. A szervezők kiemelten várják azokat a megoldásokat, amelyek lehetővé teszik a kontaktmentes élményeket, okos és fenntartható fejlesztésekkel segítik a túlzott turizmussal küzdő desztinációkat, a regeneráló vagy regeneratív utazás elterjedését, vagy innovatív módon segítik a légiközlekedés mihamarabbi biztonságos újraindulását.

Az inkubációba beválogatott csapatok a nyár folyamán elvégzik

a vállalkozásindításhoz szükséges, öt hetes online üzleti képzést, amely magában foglalja a legfontosabb startup módszertanokat,

csapat- és időgazdálkodási ismereteket, termékfejlesztéssel, üzleti tervvel, piacra lépési stratégiával és marketinggel kapcsolatos, elengedhetetlen tudnivalókat, valamint a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala bevonásával azt is, mit kell egy startuppernek tudnia a szellemi tulajdonról egy innovatív termék vagy szolgáltatás fejlesztése és piacra vitele alatt.

Emellett a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány partnerei tartanak szakmai mentorációt a résztvevők számára, hogy többek közt segítsék az ötletek piaci validációját. A programot szeptember elején egy Demo Day zárja, ahová a legjobb csapatok kapnak meghívást, hogy befektetők és iparági szakemberek előtt prezentálják projektjüket. Itt dől el az is, hogy kik kapják meg az induláshoz szükséges 20 millió forintos kezdőbefektetést az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus Inkubátor révén.

Startup Campus Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány turisztikai startup
Kapcsolódó cikkek