BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jövőre már fizetni kell azért, ha Velencébe akarunk utazni

Júniustól kísérleti jelleggel, a jövő év elejétől pedig végleges hatállyal bevezetik az előjegyzési és fizetési rendszert az egynapos turisták esetében Velencében, ahova első ízben húsvétkor tértek vissza igazán tömegesen a látogatók.

Luigi Brugnaro, Velence polgármestere a La Repubblica című lapban kedden megjelent interjúban jelentette be, hogy 

júniustól életbe léptetik az évek óta tervezett előjegyzési rendszert az egyre növekvő turistaáradat szabályozása érdekében. 

A polgármester szerint Velence a világon az első olyan város, ahol bevezetik ezt a „nehéz kísérletet”.

Jövő év elejétől kötelező belépődíjat szednek az egy napra érkező, tehát Velencében szállást nem foglaló turistáktól. A belépődíj 3 és 10 euró között lesz, attól függően, hogy mekkora a lagúnák városának látogatottsága az adott napon. A díj összegét igyekeznek majd úgy megállapítani, hogy a turisták száma ne haladja meg a napi 40-50 ezret.

A pandémia előtt évente 30 millió ember kereste fel Velencét. A koronavírus-járvány csillapultával fokozatosan visszatértek a turisták, de az első igazi áradatot húsvétkor észlelték: vasárnap 140 ezren, hétfőn közel 100 ezren érkeztek. A polgármester üdvözölte a látogatók visszatérését, de közölte, hogy ellenőrzés alatt akarják tartani a turistaáradatot.

Kilátás a velencei Szent Márk térre a Harangtoronyból
Fotó: Tiziana FABI / AFP

Az előzetes online regisztrációt kezdetben különféle kedvezményekkel, például olcsóbb múzeumi belépőjegyekkel ösztönzik. Elvárják az előjegyzést a Veneto tartományban élő olaszoktól is, akiknek azonban nem kell fizetniük, és indokolt esetben, például temetés vagy rokonlátogatás esetén, regisztrálniuk sem kell.

Elképzelhető, hogy idővel a város legfontosabb belépési pontjain kapukat állítanak fel a rendszer zavartalan működtetése céljából.

A hétvégén startol az 59. Velencei Biennálé

Egy év késéssel idén április 23-án nyílik az 59. Velencei Biennálé; a kétévente megrendezett nemzetközi képzőművészeti kiállítás egyik fontos témája idén a testek metamorfózisa lesz. Az esemény főkurátora most először egy olasz nő, a milánói születésű Cecilia Alemani, aki 2017-ben az olasz pavilon főkurátora vett részt a Velencei Biennálén. 

A kiállítás történetében először az 58 országból meghívott 213 művész közül 191 nő; közülük 180-nak ez az első biennáléja.

A magyar pavilon 113 éves történetében harmadik alkalommal kap önálló bemutatkozási lehetőséget női művész: Keresztes Zsófia Az álmok után: merek dacolni a károkkal című, 19 szoborból felépülő kiállítását mutatja be.

    Keresztes Zsófia Az álmok után: merek dacolni a károkkal című, 19 szoborból felépülő kiállítását Velence után a Ludwig Múzeum Budapesten is bemutatja 2022. december 15. és 2023. február 26. között
Fotó: Mohai Balázs / MTI

 

Keresztes Zsófia fiatal, feltörekvő művész, akinek már komoly nemzetközi reputációja is van. Amit csinál, az nagyon aktuális: az identitáskeresés, a testiség különféle átalakulásai; mindez pedig most egy nagyon látványos installációban fog testet ölteni – méltatta a művészt Boros Géza,  a Ludwig Múzeum Velencei Biennále Irodájának vezetője, hangsúlyozva a kurátor, Zsikla Mónika szerepét is a koncepció kialakításában.

Ötvenmillió dollárt várnak Monet velencei városképéért

A Sotheby’s modern művészeti nagyárverésének egyik sztártétele Claude Monet 1908-ban festett velencei városképe, amelynek becsértéke 50 millió dollár.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.