Csaknem 58 milliárd euró (mintegy 22 ezer milliárd forint) bevételre tett szert Franciaország 2022-ben a nemzetközi turizmusból, ami rekord, bár még mindig elmarad Spanyolország idegenforgalmi bevételeitől – jelentette be kedden a francia turizmus külföldi népszerűsítésével foglalkozó Atout France ügynökség.

Paris Tourism Rebounds to Pre-Pandemic Levels
Tourists travelling on tour boats along the River Seine pass the Eiffel tower in Paris, France, on Tuesday, May 31, 2022. Paris tourism is bouncing back to take in the sights that make the French capital traditionally one of the most-visited cities in the world and, before Covid, tourism-related spending represented more than 7% of France's economy, according to the Organization for Economic Cooperation and Development. Photographer: Anita Pouchard Serra/Bloomberg via Getty Images
Fotó: Getty Images

A 2022-es adatok mintegy 1,2 milliárd eurós (456 milliárd forint) növekedést mutatnak a járvány előtti évhez, 2019-hez képest. 

Ennek a hátterében az áll, hogy visszatértek az európai és amerikai turisták, emellett az miatt emelkedett a bevételek értéke. A Franciaországban legtöbbet költő turisták Belgiumból, Németországból és Nagy-Britanniából érkeztek. Az Ázsiából, különösen Kínából és Japánból érkezők száma azonban továbbra is nagyon alacsony – derült ki az ügynökség honlapján közzétett jelentésből.

Az Atout France kitért arra is, hogy Spanyolország visszaszerezte európai vezető szerepét a turizmus terén, mivel 

Madrid 2022. november végén már 64,8 milliárd eurós (24,6 ezer milliárd forint) idegenforgalmi bevételt könyvelhetett el.  

A magyarországi turizmus már csak 5 százalékkal maradt el a 2019-es csúcsévtől. Tavaly 14,2 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken. A legnépszerűbb úti cél a Balaton volt. Legnagyobb számban Németországból, majd Csehországból, Szlovákiából, Ausztriából és Lengyelországból érkeztek a külföldiek.

Teljesen újra írja az európai turizmust a kánikula

Róma helyett Stockholm? Október július helyett? Így változtatják meg a hőhullámok az idegenforgalmi szokásokat.

Reinhard Meyer, a német turisztikai szövetség (DVT) elnöke a dpa német hírügynökségnek azt mondta: a németországi turizmus az idén várhatóan elérheti a pandémia előtti szintet azzal, hogy a belföldi idegenforgalom részben betöltheti a még mindig elmaradó külföldi látogatók hagyta réseket. Bár pontos előrejelzéseket nehéz adni, mert az emberek jellemzően nem terveznek hosszú távra, és csak az utazásuk előtt rövid idővel foglalnak szállást, a németek többsége a DVT számítása szerint az idén is a hazájában tölti a vakációját. Meyer szerint Németországban vannak, akik a magas infláció, illetve környezetvédelmi megfontolások miatt lemondanak a távoli külföldi úti célokról, helyette belföldön nyaralnak majd.

A DVT elnöke a jövő kedden Berlinben kezdődő nemzetközi turisztikai vásár előtt nyilatkozott. Elmondta, hogy 

a Németország iránt érdeklődő külföldi turisták száma is emelkedik. 

A szektorban ugyanakkor aggodalmakat okoz a szakképzett munkaerő hiánya, ami miatt egyes éttermek és más szolgáltatók kénytelenek lehetnek rövidített nyitvatartással működni. Reinhard Meyer azt mondta, külföldi szakképzett bevándorlók nélkül az idegenforgalomban nem tudják kielégíteni az igényeket.