A Pratt & Whitney közleménye szerint a 2015 és 2021 között gyártott hajtóművek turbinatárcsáiban felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek, ezért összesen 1200 egységet kell ellenőrizni. A PW1100G típust főképp az Airbus A320neo és A321neo hajtására használják – többségében ezekkel repül a Wizz Air is, az utóbbiból épp a napokban rendelt 75-öt, összességében pedig 183-as flottájából 95 darab az A321neo. 

Wizz Air Airbus A321neo
Wizz Air Airbus A321NEO aircraft as seen taxiing and taking off, departing from Eindhoven EIN EHEH International Airport in the Netherlands. The new modern and advanced airplane has 239 seats in a new configuration, it is the NEO version New Engine Option of Airbus offering lower fuel consumption and CO2 emissions, having the registration HA-LVB and is powered by 2x PW jet engines. WizzAir is an ultra low-cost airline with head office in Budapest Hungary. The world passenger traffic declined during the coronavirus covid-19 pandemic with the industry struggling to survive. Eindhoven, Netherlands on November 8, 2020 (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto) (Photo by Nicolas Economou / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Az Airbus A321neo típusból áll a Wizz Air flottájának több mint a fele.
Fotó: Nicolas Economou / AFP

A SimpleFlying azt írja, 200-at még a nyár végéig, a maradék 1000-et jövő szeptemberig nézik át a szakemberek, a Pratt & Whitney anyavállalata, az RTX pedig elismerte, ez jelentős problémákat okozhat a légitársaságoknak, például a Wizz Airnek. Mint megírtuk, a fapados kénytelen volt változásokat eszközölni a menetrendjében, egyes járatait törli a szeptember–októberi időszakban.

Rákérdeztünk, pontosan mely járatokat érinti az intézkedés, ám ezt egyelőre a fapadosnál sem tudják.

A Wizz Air közleménye kiemeli, gyorsított eljárásban ellenőrzi a partnere a hajtóműveket, ám az RTX vezérigazgatója, Greg Hayes a Reuters tudósítása szerint azt mondta, akár 60 napig is tarthat egy egység ellenőrzése. Értelemszerűen tehát addig az adott repülőgép is kiesik a fapados egyébként is feszített menetrendjéből 60 napra.

Az Airportal azt írja,

a hiba nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát,

ettől függetlenül az erőforrásokat le kell szerelni, visszaküldeni a gyártó kijelölt szervizébe, ahol azt teljesen szétszedik, majd a kérdéses alkatrészt átvizsgálják. A hajtóműveket ezt követően lehet újra összeszerelni, valamint visszajuttatni az üzemeltetőhöz.