BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az influenszerkampánynak köszönhetően nőtt a külföldi turisták száma

A Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke szerint egyre több kutatás mutatja, hogy az influenszerpiacnak a 25–40 éves korosztály esetében a turizmusban meghatározó szerepe van.

„Az influenszer-médiatrippel egy – a szakmában elfogadott és egyre népszerűbb – új marketingkampányt használtunk, mert elsődleges célunk a 25–40 éves korosztály megszólítása volt, akiket az eddigi kampányeszközeinkkel már nehezen értünk el” – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) elnöke az Indexnek adott interjújában.

Festetics,Palace,At,Sunrise,In,Keszthely,Hungary
Magyarországot reklámozták májusban az influenszerek / Fotó: Shutterstock

Guller hangsúlyozta: egyre több kutatás mutatja, hogy az influenszerpiacnak a 25–40 éves korosztály esetében a turizmusban meghatározó szerepe van. Éppen ezért nem véletlen, hogy az amerikai nagykövet, David Pressman is influenszerekkel vacsorázik, és nem a Demokratikus Koalíció politikusaival. 

Az MTÜ azt tervezi, hogy folytatja a programot, hisz az eredmények magukért beszélnek: a kampánynak köszönhetően Budapesten 20 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma a tavalyi év azonos időszakához képest. Guller szerint ez egy új trend a szakmában, a Magyar Turisztikai Ügynökség pedig nyomon követi az új típusú marketingeszközöket.

Az MTÜ vezetője hangsúlyozta, hogy a turizmus ma Magyarország egyik legfontosabb húzóágazata, amely munkát ad az embereknek és jó hírünket viszi a világban.

Mint ismert, az MTÜ 14 országból mintegy 50 influenszert és több mint 100 hazai tartalomgyártót fogadott május 22–24. között Budapesten. Olyanokat, akiknek az Instagramon összesen több mint 155 millió, a TikTokon pedig 176 millió követőjük van. A félszáz nemzetközi véleményvezér itt-tartózkodása alatti három napban több mint 550 olyan tartalom készült, amely az ország különböző szegleteit mutatja be.  

A tartalomgyártók ebben a pár napban több mint 1000 Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és 200-nál is több TikTok-videóban osztották meg személyes élményeiket közösségükkel. A rendezvénynek köszönhetően 150 országból közel 340 millió követőjük kaphatott képet Budapestről és Magyarországról.

Sztár lett egy budapesti nyilvános vécé, ahová posztolni járnak a turisták

Különös, avagy különleges illemhellyel gazdagodott nemrég a pesti attrakciók sokasága, nevezetesen a Dorottya utcai Madame Tussauds épületében kialakított Pop & Roll Art Toilet formájában. A neopop art stílusú környezetbe ültetett mellékhelyiség, a színes, különös, meghökkentő és ötletes belsőépítészeti megoldások Kiss Miklós dizájner és képzőművész tervei alapján valósultak meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.