Turizmus

Több mint 300 millió Instagram- és TikTok-követő figyelt Budapestre

A Magyar Turisztikai Ügynökség szervezésében az elmúlt napokban zajlott Budapest Influencer Trip keretében 50 külföldi influenszer népszerűsítette a magyar fővárost, akik egyenként több mint 150 millió követőtábort tudhatnak magukénak.

A Magyar Turisztikai Ügynökség 14 országból mintegy 50 influenszert és több mint 100 hazai tartalomgyártót fogadott május 22–24. között Budapesten. Olyanokat, akiknek az Instagramon összesen több mint 155 millió, a TikTokon pedig 176 millió követője van – számolt be róla a Turizmus.com.

20230822 Budapest turistákidegenforgalomturizmusParlamentFotó: Vémi Zoltán  VZ  Világgazdaság  VG
Budapest arcait világszerte megismerik majd a közösségi oldalakon keresztül, újabb turisták érkezhetnek majd a magyar fővárosba
Fotó: Vémi Zoltán/Világgazdaság

Azért fontos az új típusú marketingaktivitás, mert a médiafogyasztási szokások teljesen megváltoztak – nyilatkozta Könnyid László az Indexnek.

Az MTÜ a nemzetközi influenszerek kiválasztásakor elsősorban arra koncentrált, hogy olyan tartalomgyártókat csábítsanak Magyarországra, akik az USA-ban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban, azaz kifejezetten a magyar turizmus számára fontos küldőpiacokon rendelkeznek nagyszámú követővel. Kiemelte az Egyesült Államokat, ahol szavai szerint a 6 hónapot is elérheti az utazás megtervezése, így a kampány már a következő téli időszak foglalásait is segíti. Az 50 külföldi influenszernek együttesen több mint 330 millió követője van, ebből az Instragramon több mint 155 millió, a TikTokon pedig 176 millió.Ám a követők mellett jóval szélesebb felhasználói réteghez juthatnak el az országimázst építő tartalmak, így a kampány teljes elérése ennek a többszöröse lehet majd – mutatott rá az MTÜ vezérigazgatója.

A kampány alatt leforgatott videókat pedig az MTÜ később is felhasználhatja az év során a főváros és Magyarország promóciójára. 

A félszáz nemzetközi véleményvezér itt-tartózkodása alatti három napban több mint 550 olyan tartalom készül, amely az ország különböző szegleteit mutatja be.  Ez pedig az Instagramon vagy TikTok-videóban kel majd életre

 

MTÜ Budapest országimázs Magyarország
Kapcsolódó cikkek