A Magyar Turisztikai Ügynökség 14 országból mintegy 50 influenszert és több mint 100 hazai tartalomgyártót fogadott május 22–24. között Budapesten. Olyanokat, akiknek az Instagramon összesen több mint 155 millió, a TikTokon pedig 176 millió követője van – számolt be róla a Turizmus.com.
![20230822 Budapest turistákidegenforgalomturizmusParlamentFotó: Vémi Zoltán VZ Világgazdaság VG](https://cdn.vg.hu/2024/04/2BE5NaSU_CciP9v8P3hDxPIbslnQMdb7kVtxXZ7O58g/fit/1200/785/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2U0YmZmYTFjZjM1OTRmMGFhNjBjMzNhNTIzMGM2YzNm.jpg)
Fotó: Vémi Zoltán/Világgazdaság
Azért fontos az új típusú marketingaktivitás, mert a médiafogyasztási szokások teljesen megváltoztak – nyilatkozta Könnyid László az Indexnek.
Az MTÜ a nemzetközi influenszerek kiválasztásakor elsősorban arra koncentrált, hogy olyan tartalomgyártókat csábítsanak Magyarországra, akik az USA-ban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban, azaz kifejezetten a magyar turizmus számára fontos küldőpiacokon rendelkeznek nagyszámú követővel. Kiemelte az Egyesült Államokat, ahol szavai szerint a 6 hónapot is elérheti az utazás megtervezése, így a kampány már a következő téli időszak foglalásait is segíti. Az 50 külföldi influenszernek együttesen több mint 330 millió követője van, ebből az Instragramon több mint 155 millió, a TikTokon pedig 176 millió.Ám a követők mellett jóval szélesebb felhasználói réteghez juthatnak el az országimázst építő tartalmak, így a kampány teljes elérése ennek a többszöröse lehet majd – mutatott rá az MTÜ vezérigazgatója.
A kampány alatt leforgatott videókat pedig az MTÜ később is felhasználhatja az év során a főváros és Magyarország promóciójára.
A félszáz nemzetközi véleményvezér itt-tartózkodása alatti három napban több mint 550 olyan tartalom készül, amely az ország különböző szegleteit mutatja be. Ez pedig az Instagramon vagy TikTok-videóban kel majd életre