A korábbi években folyamatosan emelkedő kereslet után ez az eredmény ugyanakkor visszaesésnek számítana, ám még mindig kedvezőbb lenne, mint a szegmens harmadik negyedévi teljesítménye, amely átlagosan 8 százalékos visszaesést mutatott. Utóbbi a korábban dinamikusan fejlődő édességpiacon komoly zuhanásnak számít.
Miközben a Világgazdaságnak nyilatkozó piaci szereplők abban bíznak, hogy a múlthoz hasonlóan vásárolnak szaloncukrot vagy csokimikulást az emberek, a prémium és a közepes árkategóriákban is fokozzák marketingtevékenységüket. A kereskedők pedig kivárnak, a tavalyi árakkal és saját márkás termékekkel próbálnak vevőt találni a múlt évben hatmilliárd forintot produkáló karácsonyi főszezonban.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.