Harminc százalékkal kevesebb pénz a Szépművészeti Múzeumnak
Ennek ellenére még a „jól szponzorálható” rendezvények, intézmények is visszaeséssel számolnak az idén. A vállalatok ugyanakkor nem szívesen ismerik el: szorítani kell a szponzorációs büdzsén.
Előreláthatólag 30-40 százalékkal csökken a vállalati szponzoráció a Szépművészeti Múzeumban az idén 2008-hoz képest – válaszolt a Világgazdaságnak Baán László, az intézmény főigazgatója.
A magántámogatás a Szépművészeti éves költségvetésének mintegy 10 százalékát teszi ki, az idén azonban az állami szubvenció is csökken, így összességében hozzávetőleg 10 százalékos bevételkieséssel számolnak. Baán László szerint a pénzpiaci válság ellenére is a legnagyobb mecénások a bankok és más pénzintézetek maradnak, amelyek kivétel nélkül kiállításokat, projekteket szponzorálnak.


