Érdemes az árcsökkenésre várni - Durva mínusz az LCD tévék piacán
Az LG negyedével csökkentette a capex mértékét és ezzel négy éve nem látott alacsony szintre esik vissza a beruházásokra fordítandó összeg. A vállalat júliusban már 931 millió dollárral visszavette a capex terveit. A Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint a gyenge amerikai és európai kereslet hatására az LG szinte biztosan növekvő veszteséget jelent majd a jelenlegi negyedévben és a kilátások a következő kilenc hónapban sem jobbak.
Az LG képernyőket gyártó üzletága a hivatalos közlés szerint 2,8 milliárd dollár értékben fektet be jövőre és nem tervezi új gyár építését. A második negyedévben rekord alacsony, mindössze 6 százalékos növekedés produkált az LCD televíziók értékesítése világszerte és a folyamat az év második felében is tart majd. Ezt jelzi, hogy a világ vezető televíziógyártói, köztük az LG mellett a Sony és a Samsung is csökkentik az éves értékesítési terveiket és az árakat is. A 40-42 hüvelykes képátlójú LCD panelek árai 10 százalékkal estek vissza ebben az évben.
A televízió- és PC-értékesítések gyengélkedése komoly fejtörést okoz az LG-nek, hiszen a nagy LCD-panelek 90 százalékát ebben a két termékkörben értékesíti. Médiajelentések szerint az LG ebben a hónapban már 20 százalékkal csökkentette a televízióeladási terveit.
Ugyanakkor az LG profitál is a jelenlegi helyzetből, annyiban, hogy az Apple iPad és iPhone kijelzők egyik fő beszállítója, a mobil eszközök eladásai pedig folyamatosan javulnak.


