A közlekedésért felelős tárca közzétette honlapján a jövő évi országos és regionális megrendelésű vasúti közszolgáltatási menetrend tervezetét. Az egyeztetés alatt álló javaslat véglegesítési határideje 2009. október 31. A tervezett változtatások révén az országos vasútvonalakon a mostaninál több járat indulna kiszámítható gyakorisággal és egyes esetekben 5-10 perccel rövidebb menetidővel. Azt, hogy mely vonalak tartoznának az országos jelentőségű és melyek a regionális hálózatba, a szaktárca szeptemberben már ismertette: előbbibe a főként nemzetközi, távolsági és elővárosi közlekedésben használt vasúti infrastruktúrát sorolta, utóbbiba a regionális és az egyéb vonalakat.
Az országos vonalakon a menetrendi javaslat előnyben részesíti a vasutat a közúttal szemben. Ennek megfelelően itt a vonatközlekedéssel párhuzamos autóbuszos szolgáltatásokra leadandó megrendelést jelentősen csökkentené a minisztérium.
Ezeken a vasútvonalakon – elsősorban a vidéki nagyvárosok és Budapest között – több járat indulhat, a korábbinál nagyobb, kiszámítható gyakorisággal: az elővárosokból 20-30 perces, távolabbról 1-2 órás ütemben. Több viszonylaton érezhetően, 5-10 perccel csökkenhet a menetidő az új menetrendben.
Négy, az országos jelentőségű vasúthálózattól távolabb eső megyei jogú város központi régióba irányuló forgalma magasabb színvonalon szolgálható ki autópályán közlekedő buszokkal. Így Eger, Hódmezővásárhely, Salgótarján és Szekszárd elérhetősége is az autóbuszos menetrendeknél található meg a honlapon. A regionális közlekedésben a tervezet kisebb állami támogatás mellett a buszos megoldásokat részesíti előnyben. BHL
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.