Bár pályakezdő diplomásként mérnöki ismereteit kamatoztatta, ám néhány év után váltott, s a hazai turisztikai iparban próbálkozott - sikerrel. "Az első években a Tunisair munkatársainak ösztönzésére kezdtem turisztikai feladatokkal foglalkozni. Abban az időben ugyanis még nem volt Magyarországon olyan ember, aki ismerte volna Tunéziát is, és járatos lett volna a magyar szokásokban" - idézi a kezdeteket az üzletember. Mivel akkor még Tunézia kevésbé volt ismert a magyar utazók körében, az utazási irodák sem nagyon foglalkoztak a kiutaztatással, s a légitársaságnak nem volt megfelelő utazásszervező partnere. Így jött az ötlet, hogy egy tunéziai kiutaztatásra szakosodott irodát alapítson. Ekkor 1993-at írtak, s ebben az évben még csupán 500 magyar jutott el az észak-afrikai országba a Medina Tours tulajdonosának és két alkalmazottjának közvetítésével. Mára a kiutazók száma évi 15 ezerre emelkedett, míg a két magyar és négy külföldi utazási vállalkozásból álló cégcsoport főállású dolgozóinak száma megközelíti a félszázat. Közel 600 utazási irodai partnerrel dolgoznak, s aktív értékesítőik gyakorlatilag lefedik az egész országot. A két legrégebbi cég tavaly jó évet zárt, a Medina Tours forgalma egy-, míg a Best Reisené másfél milliárd forint volt.

Mint Ali Hamrouni elmondja, érdekes az indulás éveinek és a mostani igényeknek az összehasonlítása. Míg kezdetben a magyarok főleg két- és háromcsillagos szállodákban szálltak meg és a Tunisair menetrend szerinti járataival jutottak el Tunéziába, addig ma már a négy- és ötcsillagos szállodákat keresik az utazók, s hetenként több charterjárat indul Monastirba és Dzserba szigetére. Idén nyáron összesen hat gépet indítanak hetenként. Az üzletember szerint az igény a jövőben tovább fog nőni a tunéziai nyaralások, körutazások iránt, hiszen a magyar középosztály egyre inkább meg tudja fizetni útjaikat. Kedvezőek a tapasztalatok a környező országokban is, hiszen Pozsonyból heti három járatot indítanak, míg a friss prágai cég heti egy tunéziai járattal indul. A kolozsvári vendégeket Ferihegyről viszik Észak-Afrikába. Mint az üzletember fogalmaz: gyakorta repülnek telt házzal. Hogy a kiszolgálás teljes legyen, Tunéziában is alakult egy a cégcsoporthoz tartozó utazási iroda, amely a beutazókat szolgálja ki kilenc járműből álló buszparkkal, valamint 15 magyar, cseh és szlovák idegenvezetővel.

Az üzletember szerint sikerének hármas titka van. Egyrészt Tunézia kivételesen jó adottságai, másrészt az iroda szolgáltatásainak magas színvonala, harmadrészt pedig a megfelelő időben elvégzett, kellő intenzitású marketingmunka.

Ali Hamrouni két dolgot nem ad ki a kezéből a cég ügyeinek intézése során. Egyik a minőségi elvárásokkal kapcsolatos döntések, a másik pedig a marketingmunka. A cégcsoportnál jellemző, hogy az éves forgalom mintegy három százalékát fordítják marketing-

re, méghozzá elsősorban azokban az időkben amikor nagyon jól megy a cégnek, vagy ami-kor kicsit leül a piac. "Ez utóbbitól mostanában nem tartok" - összegzi várakozásait az üzletember.