Ma már nem túlzás azt mondani, hogy a Travel Service Magyarország jelentős légiközlekedési vállalkozása lett, hiszen helyzete - az első évek nehézségei után - stabilizálódott. Olyannyira, hogy ma már a hazai charterpiac mintegy 40 százalékát birtokolja a cég. A nyári hónapokban némileg szerényebb, 30-35 százalék közötti a részesedése a cseh cég magyar leányvállalatának, ám a téli kiutaztatásban meghatározó a szerepük. Az idén ráadásul két, a nyári kiutaztatásban stratégiainak számító célpontot, Máltát és Mallorca szigetét is átvette a társaság a Malévtől. A tavalyihoz hasonlóan heti 23 járatot indítanak, amelyekről már megkötötték a szerződéseket. A cég stratégiája az eddigi eredményeket figyelembe véve helyesnek látszik, hiszen a három irodai alkalmazottal, valamint 30 fős fedélzeti és 17 fős kiszolgálószemélyzettel működő vállalkozás évről évre javítja eredményét. Ehhez persze nagyon fontos az anyavállalat és a magyar cég zökkenőmentes kapcsolata, hiszen így lehet a lehető legalacsonyabb költséggel dolgozni. A magyarországi mellett egyébként Spanyolországban is van cége a Travel Service-nek, s így mind a hattagú géppark, mind a személyzet teljesen mobil. Mindig abba az országba repülnek, ahol éppen megrendelés van. Ha például Budapesten van szükség a jelenleg itt üzemelő egy repülő mellett még egyre, akkor ez néhány órán belül meg tud érkezni. E szisztéma azt eredményezi, hogy a flotta az év minden napján 100 százalékban kihasználható. Farkas Attila - aki a gazdaság más területein szerzett gyakorlat után a cseh légitársaság felkérésére került a magyar vállalkozás élére - úgy látja, nagy hiba lenne, ha cégvezetőként csak az országhatáron belül gondolkodna; manapság ennél jóval messzebbre kell szerinte tekinteni. Éppen ezért például az üzemanyag-beszerzést már most is egységesen intézi a három Travel Service-cég, és más, kisebb légitársaságokkal is keresik az együttműködést a beszerzés terén. E nélkül nincs eredményes gazdálkodás, hiszen manapság árat emelni szinte lehetetlen, így csak a költségek mérséklésében lehet gondolkodni. A Travel Service az idén nem is tervez áremelést.
Farkas Attila nem tartja hátránynak, hogy nem a turizmus vagy a légi közlekedés területén szerzett korábban tapasztalatokat. Szerinte ugyanis egy cég irányításában fontosabb az első számú vezető szemlélete, mint sokéves ágazati gyakorlata. Az európai uniós csatlakozással kapcsolatban az üzletember úgy véli, cégének nincs félnivalója, hiszen a most követett üzleti szemlélet - a költségérzékenység és mobilitás - versenyképessé teszi az uniós légitársaságokkal. A csatlakozást követően megerősödő konkurencia nem jelent veszélyt, sőt, mint fogalmaz, inkább egészséges piaci helyzetet teremt.
Az úgynevezett "fapados" légitársaságok agresszív árpolitikájától éppen a már említett rugalmasság és költségérzékenység miatt nem tart a Travel Sevice. Ezzel szemben az egyensúly mostani hiánya, amikor a kis chartercégnek kell versenyezni az államilag támogatott Malévvel, nem könnyen kezelhető állapot - húzza alá Farkas Attila.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.